Zowat op de helft...

24 juli 2012 - Moissac, Frankrijk

Dag 71; 24 juli van Livinhac le Haut naar Figeac 26 km (totaal 1394 km)

Bij het ontbijt hebben we een medepelgrim uit Vlaanderen ontmoet die is vertrokken vanuit Hoogstraten België. Hij vertelt het zeer aangenaam te vinden om ons te ontmoeten en hij bedankt ons voor het gesprek in het Nederlands. Na 6 km bereiken we Montredon waar we even de kerk binnen lopen, daar horen we een vrouw prachtig zingen. Blijkt dat ze een Franse pelgrim is. Deze dag passeren we diverse dorpen en gehuchten. Het is weer een snikhete dag, J heeft weer veel last van zijn voeten en ons tempo is laag. Rond 17.30 uur arriveren we in de gite en worden onze rugzakken in een vuilniszak gestopt en vervolgens in een Ikea bag waarna ze aan 4 kanten worden bespoten. In diverse gite's in Conques zijn namelijk bedwantsen aangetroffen en de kans op besmetting is dan groot. Nog even snel de stad in om het boek Miam Miam Dodo te kopen, een info gids over eten, drinken en slapen op onze route. Nu nog is deze oude stad met zijn kronkelstraatjes één van Frankrijks plaatsen die het rijkst is aan Middeleeuwse huizen. Het huidige Figeac is een druk handelscentrum geworden. We hebben uitgerekend dat we hier ongeveer op de helft zijn van onze gehele wandeling. Vanavond gaan we extra vroeg slapen want morgen willen we om 7.00 uur buiten lopen in verband met de warmte.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl