Stevige klim

23 juli 2012 - Moissac, Frankrijk

Dag 70; 23 juli van Conques naar Livinhac le Haut 24 km (totaal 1368 km)

We nemen afscheid en verlaten de camping. We lopen over de Pont des Romieux (pelgrimsbrug) een schilderachtige brug over de Dourdou, en laten Conques achter ons. We beginnen gelijk aan een stevige klim naar de kapel van Sainte Foy. Na 8 km bereikten we Noailhac. Het is een stralende warme dag waarbij de zon de temperatuur tot boven de 30 graden laat stijgen. Uren later lopen we door Decazeville, een ongezellig industriestadje met een steenkoolverleden. J. blijft op een terras wachten terwijl H op zoek gaat naar La Poste om de Franse gsm op te waarderen. Dit duurt zo'n anderhalf uur want net op dit moment is er een storing waardoor het niet lukt. We hebben dringend beltegoed nodig want er is nog geen reservering voor de nacht. Uiteindelijk hebben de mensen van La Poste voor ons naar een adres gebeld zodat we in ieder geval een slaapplaats hebben. En al die tijd zit J op een terras met z'n schoenen uit (want hij heeft toch pijnlijke voeten) en de twee rugzakken te wachten op H. Hij wordt steeds ongeruster en heeft al diverse doomscenario's bedacht. Na terugkomst van H is het nog 4 km lopen naar Livinhac le Haut, een leuk dorp op een heuvel waar de rivier de Lot doorheen stroomt.