T zit effe niet mee.....

20 augustus 2012 - Pamplona, Spanje

Dag 98; 20 Augustus van Ostabat naar Saint Jean Pied de Port 23 km (totaal 1826 km)

Vanmorgen lopen we om 7.00 uur buiten en zijn weer op weg. Het tempo is goed en we schieten lekker op. We lopen over de flanken van de bergen en hebben mooie vergezichten. In een gehuchtje wordt bij een boerderij koffie en thee aangeboden. Ook mogen we zelfgemaakte yoghurt uit de koelkast nemen, deze smaakt echt goed. Als voorproefje op de volgende dagen mogen we het klimmen weer terug oefenen. Rond 14.00 uur arriveren we in St. Jean Pied de Port. Eerst maar op zoek naar een slaapplek. We weten dat er een gite is die wordt gerund door Nederlanders, een superplek dus eerst hier maar vragen. (We hebben 10 dagen geleden geprobeerd hier te reserveren maar toen was het al vol. We kregen toen het advies om het op de dag van aankomst nog eens te vragen omdat ze altijd een paar plekken gereserveerd houden voor noodgevallen). Gelukkig, er is een plek voor ons. Bijzonder aardige en behulpzame mensen. Het stadje zelf is een levendig toeristenstadje waar ieder huis pittoresk is. De stad heeft Middeleeuwse muren en poorten. Nu eerst naar het postkantoor voor ons postrestante pakket. Hevige schrik, geen pakje voor ons daar. Blijkt dus dat ze na 2 weken je post retour sturen als het niet is opgehaald terwijl wij dachten dat deze termijn 4 weken was. Dus geen ANWB gids van het Spaanse deel van de route. T zit effe niet mee. En nu.....H besluit naar Nederland te bellen met haar moeder. Zij gaat contact zoeken met de vader van H. Hij koopt een nieuwe ANWB gids en zal deze naar Burgos opsturen. Ondertussen hebben we in een winkeltje een routegidsje van Michelin gevonden waarin naast een routekaartje ook de Albergue's worden vermeld. Hiermee zijn we voorlopig gered. In de gite L'Esprit du Chemin ontmoeten we een oude bekende, Peggy uit een voorstadje van Parijs. Haar camino eindigt hier. Ze gaat nog een paar weken koken in een gite in Frankrijk waarna ze weer naar huis gaat.

Het avondeten hier is zeer goed verzorgd en super gezellig met alle pelgrims die weer overal vandaan komen.

1. Mam:
    24 augustus 2012
    balen hoor voor jullie vanwege dat pakket, heb meteen papa gebeld voor alle gegevens over burgos en natascha ingeseind voor het postkantoortje aldaar. Geen pakje, het is waarschijnlijk ergens in nederland, dat wordt dus geen aktie om jullie routekaarten te sturen. Jammer, de wil was er wel maar...... Intussen vorderen jullie enorm. Vandaag komen Anouk en Ben thuis en zij hebben natuurlijk verhalen over jullie ontmoeting gisteren. Ik was heel even bezorgd omdat jullie reisverhalen uitbleven en geen antwoord van sms,je maar ik ben nu weer helemaal opgelucht en blij dat er weer contact is. Hou vol lieverds, ik ben apetrots.
    Liefs Mam
  2. Peggy:
    24 augustus 2012
    Hello my favorite hollanders! I can not read because it's not in english but i see the picture i am in two :o)
    I hope you arrive to Santiago, my husband come back tomorow ! I think about you i would like be now with you for walk ...