Geen Paniek, Geen Paniek,, H wordt vandaag half antiek...

19 augustus 2012 - Pamplona, Spanje

Dag 97; 19 Augustus van Auroue naar Ostabat 21 km (totaal 1803)

Om 05.05 uur loopt de wekker af. Het is nog heel stikdonker buiten en geen sterren deze keer. Het eerste wat ik moet doen is H wakker feliciteren want zij is 50 JAAR geworden. Haar 1e verjaardag in Baskenland en in Frankrijk en op een steenworp van Spanje. Bij het ontbijt krijgt zij van de boerin een bord met 6 mini stikfelgekleurde zoete koekjes met 1 brandend kaarsje in de midden. Dus gelijk feest. Daarna in de nog bijna duisternis naar buiten om weer op pad te gaan. Via een behoorlijk glooiend landschap en een bewolkte hemel gaan we goed vooruit. H ontvangt vele felicitatie smsjes en telefoontjes. Op een gegeven moment komt er een enorme kudde schapen aan die de hele breedte van de weg nodig hebben om naar een wei te gaan. Er is verder niemand te zien, geen honden en ook geen boer. Wij dus aan de kant zodat die beestjes verder kunnen. Wat later komt de boer met zijn hond eraan. Kennelijk weten die schapen dus hun weg. Onderweg in een gehucht bezoeken we een nog wel zeer bijzondere kapel uit de 12e eeuw met een typisch Baskische decoratie. Bij het afdalen van een heuvel zien we ineens Ostabat. Een klein dorp met een belangrijk en groot verleden. Onze laatste stop voor Saint Jean Pied de Port. Na het douchen gaan we iets lekkers drinken bij het plaatselijke café met Lisbeth en Frouke om te klinken op de verjaardag van H. Tijdens het diner s"avonds nog 5 kaarsjes plus het getal 50 in een stukje stokbrood en opnieuw de song ...Happy Birthday To You. Want ja,,,, 50 is toch  al heel wat. Nog 50 erbij zou ik zeggen......

1. Berry en Linda:
    24 augustus 2012
    Hetty, Gefeliciteerd! Wat een leuke en aparte manier om je verjaardag te vieren!
    groetjes van Linda
  2. Nicole:
    24 augustus 2012
    Nog van harte Hetty met je 50e !!! Je zal deze verjaardag nooit meer vergeten denk ik, gaat t beter met je rug/been?? We hebben het op cursus van t werk over jullie gehad, flink wat collega's volgen jullie verhalen, erg leuk!! groetjes Nicole
  3. Leenders Theo:
    Hallo Hetty,
    Allereerst van harte gefeliciteerd(sara).
    Zo te lezen hebben jullie er nog steeds heel veel lol en zin in, nou mijn complimenten voor wat jullie nu al gepresteerd hebben.
    O, ja Jack de zeeuwse schoenendief is er aan uit hoor graag de franse politie langs sturen, kunnen we nog eens lachen om louis de funes.
    Nou loop ze en nog veel plezier.(ouwe streaker.)
  4. Marco, Renata, Lynn en Ryan Arendse:
    24 augustus 2012
    nog van harte gefeliciteerd! wat een unieke manier om het met deze reis te vieren
  5. Henk en Korrie:
    25 augustus 2012
    Hetty, nog van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag.
    Wat maken jullie enorm veel leuke, maar ook minder leuke dingen mee. Ik denk dat jullie elkaar wel erg goed leren kennen op deze manier. Geniet van het vervolg van jullie reis.