Windkracht 7 ......

5 september 2012 - Itero de la Vega, Spanje

Dag 114; 5 september van Burgos naar Hornillos del Camino 20 km (totaal 2143 km)

Vanmorgen verlaten we, na het ontbijt, het "luxe" hotel. De laatste 465 km liggen voor ons. Ondanks de zon is het weer een frisse dag. Er staat veel wind, wel windkracht 7, en terwijl we over de hoogvlakte lopen waaien we bijna uit onze jas. Vandaag is dus onze eerste kennismaking met de hoogvlakte. Na 10 km bereiken we Tardajos waar we een rustmoment inlassen. Vlak voor ons staat een bus van de Vlinder uit Essen (B) geparkeerd. J zegt nog: als we daar instappen zijn we zo thuis. Dat doen we dus niet. We arriveren in Hornillos del Camino en na een slaapplek te hebben geregeld gaan we in de plaatselijke bar iets drinken. Er wordt veel Nederlands en Vlaams gesproken, valt ons op. Opeens wordt aan J gevraagd of hij uit Bergen komt. Toch wel weer bijzonder om in zo'n gehuchtje zo'n ontmoeting te hebben. Het blijkt dat deze dames uit ZW Nederland en Vlaanderen diverse etappes op de camino lopen. Ze worden met de bus naar een plaats op de Camino  gebracht waarna ze ongeveer 20 km lopen. Dan worden ze opgehaald en naar een hotel gebracht vanwaar ze de volgende dag weer een ander deel van de route lopen. We hebben een leuk gesprek met de dames die erg enthousiast reageren als ze horen dat we uit Bergen op Zoom zijn vertrokken. Ondertussen is de buschauffeur ook gearriveerd en na ons weblogadres te hebben gegeven vertrekt het gezelschap naar een plaats 100 km verderop. Wij drinken ons glas leeg en willen gaan douchen. Als we buiten komen, komt net de bus aanrijden die vertrekt. We zien de chauffeur in de microfoon praten die, zodra hij ons ziet, naar ons wijst. Het is duidelijk dat hij het over ons heeft. We zwaaien allemaal ten afscheid. 's Avonds hebben we weer prima gegeten aan een tafeltje voor 4 met José (uit Maastricht) en een vrouw uit Canada. Het was weer een bijzondere dag gevolgd door een erg aangename avond.

1. Piet, je weet wel:
    6 september 2012
    Hoi, wees blij dat je met dit weer niet op zee zit, want dan hou je dat lekkere eten vast niet binnen. Met ons gaat alles goed, fietesen onze benen uit het lijf, 120 km. in drie dagen door de Drenthse dreven.
    Het ga jullie goed verder, liefs van ons, Papa.
  2. Mam:
    6 september 2012
    wat fijn dat jullie het boekje hebben ontvangen. Dit zijn weer allemaal leuke verhalen, is die snurkende tante nu eindelijk opgehoepeld? Dit zijn echt de laatste loodjes, ineens gaat het heel vlug vind ik. Morgen zet ik de skype aan om 5 uur, dan is Nick bij mij. Liefs van mij xxx
  3. Nicole:
    6 september 2012
    gaat zeker heel snel, volgens mij kan je wel een maand eerder dan gepland weer aan de slag Hetty, haha, hou t wel in de gaten hoor, we kunnen je wel weer gebruiken, haha geniet maar lekker, grtjs Nicole
  4. Helmie en Jacqueline:
    7 september 2012
    Hoi H en J.
    Wij zijn weer terug van onze vakantie en zien de nodig leuke reisverhalen van jullie in de mail staan, ook wij hebben geen mail en berijk op ons vakantieadres.
    Jullie schieten lekker op, gelukkig geen ellende meer en alleen maar leuke dingen. Heel veel succes met het laatste stuk en we kijken uit naar het volgende verhaal(en).
    Groetjes Helmie en Jacqueline