Verse Zalm....

17 augustus 2012 - Pamplona, Spanje

Dag 95; 17 Augustus van Argagnon (Cambarrat) naar Navarrenx 24 km (totaal 1764 km)

Alweer een mooie nachtelijke sterrenhemel, zo vroeg staan we weer op....5.30 uur. We ontbijten goed, samen met Claire die gelukkig haar stokken weer terug heeft, en daarna op pad. Vandaag zou het erg heet worden en dat klopt ook wel. De 40 graden wordt gemakkelijk gehaald. We lopen hier in de Bearn, het voorgebergte van de Pyreneeën en al dat klimmen en dalen met deze temperaturen valt echt niet mee. Via Maslac gaan we naar de abdij van Sauvelade over een historische keitjesweg die niet zo gemakkelijk te belopen is. In de kapel van de abdij staat nog een ouderwetse lijkenkistverhuiskar, kijk maar eens bij de foto's. Naast de kapel is een gelegenheid om wat te drinken dus die mogelijkheid hebben we met beide handen aangegrepen. Lisbeth en Frouke zitten hier ook even te pauzeren. We hebben hier ons chocoladebroodje gegeten en H heeft zin in een Magnum dus al ijs likkend verder op pad. S'middags eten we ons brood in een weiland in de middle of nowhere, al heel lang geen auto of wandelaar tegengekomen. We zitten lekker in de schaduw en niet te zien vanaf de weg. H heeft het zo enorm warm dus trekt ze haar kleding uit en laat deze drogen in het gras in de zon. En ja hoor, niet te geloven maar daar komt er dus een auto het weiland ingereden die stopt en de bestuurder stapt nog uit ook. J moet dus vlug het shirt van H pakken zodat ze zich kan aankleden. Was een jager die z'n vallen komt controleren of zo. Wij dus weer verder naar Navarrenx , waar we uitgedroogd op onze knieën de toog van een café bereiken. Daar bijgetankt, H drinkt in 1 keer een liter koud water weg, waarna we verder lopen naar de gite waar we aardig worden ontvangen met info over de stad en waar je in de rivier de zalmen zo ziet zwemmen. Verser kan je ze niet hebben.