De banjo

16 augustus 2012 - Navarrenx, Frankrijk

Dag 94; 16 augustus van Pomps naar Argagnon 18 km (totaal 1740 km)

Vandaag hebben we gereserveerd in de gite genaamd Canbarat. We hebben gehoord dat dit een goed adres is waar de eigenaar na het eten op de banjo speelt. We zijn benieuwd. De afgelopen nacht is het wat afgekoeld en gisteren in de namiddag heeft het dan ook wat geregend. Hierdoor hebben we goed geslapen en is het bij ons vertrek vanmorgen aangenaam buiten. De omgeving waarin we lopen is prachtig. De Pyreneeën zijn steeds duidelijker te zien. Waren ze eerst nog vage omtrekken in de verte, nu worden het herkenbare bergen. Toch zal het nog 5 dagen duren voordat we er overheen gaan. Tijdens onze lunch ontmoeten we Frouke en Lisbeth weer, de 2 Duitse vrouwen die op weg zijn naar Pamplona. Wij lopen verder naar onze gite voor deze dag die midden in een bos ligt. Het is werkelijk een bijzonder prettige gite waar we een huisje, dat achter het hoofdgebouw ligt, krijgen voor ons tweeën. Na het douchen gaat J weer even slapen en H trekt zich terug met haar boek (e-reader) na eerst de was te hebben gedaan. (Dit wordt iedere middag na aankomst eerst verzorgt maar hier schrijven we dus niet iedere dag over). S'avonds ontmoeten we Claire uit Parijs. Het is haar eerste dag en ze zal ongeveer een dag of 10 de camino lopen. Ze heeft onderweg vandaag haar stokken tegen een boom laten staan en na het eten zal Nicholas (eigenaar van de gite) met haar terugrijden om deze op te halen (hopelijk staan ze er nog). Na het eten speelt Nicholas eerst nog op zijn banjo. Het klinkt echt goed. Hij speelt met passie. J heeft nog een technisch gesprek met hem over de banjo waarna we gaan slapen. Morgen maar weer vroeg op want het wordt verschrikkelijk heet.

1. Mam:
    18 augustus 2012
    wat een gezellige boel daar aan tafel, die banjospeler komt me zo bekend voor. jullie zullen behoorlijk af moeten kicken in nederland, maar tís hier ook gezellig hoor. maar wat een leuke ontmoetingen telkens, in het begin was dat veel minder of niet? tot skypes.
    mam xxx
  2. Michel van loon:
    18 augustus 2012
    Wat genieten wij van jullie belevenis.Het is nog een lange weg die jullie af moeten leggen.Hou het vol!!!!!!!!!!!!!Succes groetjes van ons.Michel en Jeanne
  3. Ben & Anouk:
    Hallo wereld reizigers
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je vijftigste verjaardag vandaag Hetty . Wij vertrekken dinsdag richting picos de Europa en we hopen jullie dan donderdag te ontmoeten zet het bier maar koud jacq .
  4. Hugo, Natascha, Luca, Esmee en Kyan:
    Lieve mam en Jacq,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, jammer dat we het niet samen met jullie kunnen vieren maar deze dag zul je toch ook niet meer vergeten, precies op je 50e verjaardag bijna de Pyreneeën lopend over. Vanavond zal ik Skype weer aanzetten want het is er de laatste dagen niet van gekomen. Veel liefs van ons allemaal!!!!
  5. Mam:
    19 augustus 2012
    na mijn smsje toch ook maar even via de site. van harte lieverd met dit kroonjaar, na je smsje heb ik gezocht naar ostabad maar kon het niet vinden, jammer geen skype op je verjaardag. sterkte met de warmte, het eind is in zicht zo zachtjesaan. dikke kus mam
  6. Veronique:
    20 augustus 2012
    happy birthday Hetty.......i often think about you.....have a good trip, with all my love, Veronique
  7. Miek:
    20 augustus 2012
    Echt bijzonder, om zo je verjaardag te vieren, zoals Natascha al zei, een verjaardag om nooit te vergeten! Heel veel succes!