Frans Baskenland binnengelopen....

18 augustus 2012 - Pamplona, Spanje

Dag 96; 18 Augustus van Navarrenx naar Aroue 18 km (totaal 1782 km)

Vertrokken vanuit de gite door de oude stadspoort en over de brug vanwaar we beneden in de rivier de Gave de Oloron de zalmen zien zwemmen. Na een kwartier beginnen we aan een klim naar Castetnau-Camblong, een dorp met karakteristieke Bearnaise huizen. Vele kilometers later passeren we nog Charre dat op de grens ligt van 4 provincies en waar men 4 talen spreekt, n.l. Gascons, Béarnais, Baskisch en Frans. Kort na het verlaten van deze plaats lopen we over een brug van de rivier Saison Frans Baskenland binnen. Via Lichos bereiken we onze gite in Aroue. In Baskenland  worden de plaatsnamen in het Frans en Baskisch aangegeven. In de gite, op een boerderij, treffen we weer bekende medepelgrims aan, Lisbeth en Frouke. Ze vertellen dat ze een extra overnachting in Orisson hebben geboekt. Deze gite ligt in de Pyreneeën tussen St. Jean Pied de Port en Roncevaux en je hebt er een schitterend uitzicht. Wij vinden het een goed plan en proberen ook te reserveren. Dit lukt met hulp van Lisbeth. We eten met elkaar buiten op het terras, het is nog steeds erg warm en we hebben het super gezellig met elkaar. Het eten smaakt erg goed. We zijn in totaal met 6 pelgrims daar. Opeens wordt er een slang waargenomen vlakbij de deur van de boerderij. De boer gaat het beestje met een stok te lijf tot hij niet meer leeft. Zal dan wel een giftige geweest zijn. Morgen extra vroeg op met 21 km in het vooruitzicht.

1. Pieter:
    24 augustus 2012
    Hoe is de Bearnaise saus?
  2. Anton van den Bos:
    25 augustus 2012
    volgens mij heb ik jullie bij Rokwa ontmoet ik ben namelijk ook aan het wandelien naar Santiejaco 20 sep kom ik daar en 25 sep in vinistjerra groeten en een voorspoedige reis