Verrekes koud in Spanje ....

3 september 2012 - Burgos, Spanje

Dag 112; 3 september van Atapuerca naar Burgos 23 km (totaal 2123 km)

De wekker gaat af om 05.45 uur waarna we aankleden en onze rugtassen inpakken, we hebben een 2-persoons kamer dus we kunnen het licht gewoon aandoen. In de plaatselijke pittoreske herberg, waar we gisteravond ook hebben gegeten, eerst ontbijten en daarna op naar Burgos. In de ochtendschemer beginnen we gelijk aan een klim naar 1078 m (de Matagrande) over slechte en steile paden. Het is nog steeds erg koud hier vooral  boven op de berg. Er staat een flinke koude wind. We zijn dan ook erg blij met onze regenjassen. Na Cardenuela Riopico (6,5 km) wordt de weg goed begaanbaar, eerst asfalt en later over kiezelpaden. In Orbaneja-Riopico nemen we een korte rust op een terras. Een koffie voor J en een cola voor H. De laatste 12,5 km is niet bijster interessant, we lopen langs het kleine vliegveld van Burgos dus hier is niet veel te zien. We bereiken het voorgebied van Burgos en lopen langs een drukke weg en door een woongebied. Na 1,5 uur bereiken we het oude centrum van Burgos waar we op zoek gaan naar een hotel omdat we hier een rustdag willen nemen. J heeft namelijk al 31 dagen achter elkaar gelopen zonder rust. We vinden nabij het centrum een mooi, schoon en betaalbaar hotel. Een prima plaats voor onze rustdag. 's Avonds eten we in een pizzeria een pizza, eens iets anders dan het pelgrimsmenu.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liesbeth Theune:
    4 september 2012
    Hoiii dat gaat met jullie he, nog maar ruim 500 kilometer en dan zijn je er, geweldig. Wat een fantastische en bijzondere ervaring is het toch en wat zie je veel moois onderweg. Ik heb vanmiddag ook gelopen, Neeltje Jans, Veerse Dam en het strand op tot aan Oostkapelle, trainen voor de kustmarathon waar ik 7 okt weer aan mee doet, het was heerlijk weer trouwens, heb er een rooie kop van.
    Morgenavond 3de cursusavond kinder-ehbo en 17 sept heb ik eindelijk vakantie, groetjessss