De Variant....

13 september 2012 - Rabanal Del Camino, Spanje

Dag 122; 13 september van Leon naar Villar de Mazarife 21 km (totaal 2325 km)

Onze prima hostal hebben we in de schemering verlaten om even later ergens onderweg een klein ontbijt te nuttigen. Hierna nemen we nog een paar foto's bij een oud paleis en zo geleidelijk klimmend verlaten we de stad. In La Virgen del Camino stappen we een bar binnen om wat te eten en ontmoeten we weer onze Franse medepelgrims Yves en Marlène. Ze zijn net gereed om weer te vertrekken en na een kort gesprek vervolgen ze hun camino. Na onze hap en drank zijn wij ook weer op pad om vanaf hier aan de variant richting Villar de Mazarife te beginnen. We lopen hier nog steeds op de Meseta, zo'n 870 mtr. hoog, maar over enige dagen is dit afgelopen want de bergen komen steeds dichterbij en dan gaan we nog hoger klimmen naar 1515 mtr. Na enige uren bereiken we onze bestemming, albergue Casa de Jesús, eenvoudig maar sfeervol. We hebben geluk, er is nog een tweepersoonskamer... Die pikken we dus snel in. We logeren in de sfeervolle en oudste herberg in deze plaats. S'avonds eten we, gezellig en lekker, samen met Yves en Marlène, die ook voor deze variant hebben gekozen.