De tweede mijlpaal

11 juli 2012 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Dag 58; 11 juli van La Cros naar Le Puy en Velay 19 km ( totaal 1170 km)

Na een goede nachtrust verlaten we deze gezellige gite en gaan op weg naar onze volgende mijlpaal. De vergezichten vervelen nooit. Na 2 km komen we in St. Paulien waar we ons eten en drinken voor onderweg kopen. Daarna lopen we uren zonder dorp of gehucht. Ineens doemt voor ons een groot kasteel op, bovenop een hoge rots. Dit blijkt Polignac te zijn. Na een forse klim, eerst over een onverhard pad en daarna over kasseien, bereiken we de top. Hier komen diverse wandelroutes samen. Het kasteel van Polignac bevat resten van een van de oudste en grootste forten ooit in Frankrijk gebouwd. Na het drinken van een cola is het nog een paar km naar Le Puy en Velay. Hier aangekomen lopen we eerst naar de kathedraal voor een stempel in ons credencial. Ook deze stad ligt hoog en de kathedraal ook. Na deze klim hebben we een bijzonder uitzicht over de stad. We lopen naar Tourist Info om 2 overnachtingen te boeken want we nemen hier een rustdag. De eerste overnachting is bij Mme Anne Celine Denis. Een prima slaapplaats (La terasse de Marie). Helaas is het niet mogelijk om ook de 2e nacht te boeken want ze gaat de stad uit. Dus boeken we een hotel dat bij haar om de hoek ligt Nadat we onze rugzakken bij jAnne Celine hebben gebracht gaan we naar het postkantoor om ons pakket op te halen. De nieuwe routeboekjes liggen op ons te wachten zodat we na de rustdag weer verder kunnen.

1. Anouk Kuizenga:
    12 juli 2012
    Wat een prachtige omgeving en wat zien jullie veel. Jullie gaan als een speer hoor, hartstikke goed. En ja jullie hadden natuurlijk ook zo'n lief ezeltje mee kunnen nemen voor de spullen!! Wat een schatje (die ezel dan hè). We zijn benieuwd naar jullie verdere avonturen.
    Veel liefs Ben en Anouk
  2. José:
    18 juli 2012
    Hoi Jacq en Hetty,

Hier een berichtje vanuit het "zonnige Nederland" van je oud collega. Waanzinnig om te lezen en zien dat jullie al zo ver zijn gekomen in zo'n korte tijd. Zo staan we nog te kletsen bij je afscheid en zo zijn jullie al diep in Frankrijk en dat wandelend. Heb alle reisverhalen gelezen en de foto's bekeken. Prachtige reisverslagen om te lezen en jullie zo een beetje te kunnen volgen. Nog heel veel succes en veel genietmomenten samen.