Rustdag in Le Puy en Velay

12 juli 2012 - Saint-Privat-d'Allier, Frankrijk

Dag 59; 12 juli

S'morgens na ontbijt werken we eerst de website bij en s''middags gaan we de stad in. Deze stad heeft een schilderachtige schoonheid, één en al top en ravijn. De horizon is groots.
De huidige kathedraal is in de 11e eeuw gebouwd, op een helling, en eind 12e eeuw uitgebreid met één deel zwevend op bogen.
Le Puy was een van de belangrijkste Franse pelgrimsoorden. Bisschop Godescalc van Le Puy was de oudste bekende Franse pelgrim naar Santiago de Compostela.
Vanmiddag bekijken we op 't gemakje wat winkeltjes en mooie straatjes, we eten een ijsje en genieten van een drankje op een terrasje. En natuurlijk bekijken we uitgebreid de kathedraal. Dat is wel weer heel veel klimmen zowel door de straatjes ernaartoe als de trappen van de kathedraal zelf. Een bijzonder indrukwekkend bouwwerk. S'avonds skypen we met de vader en jongste zoon van H die nu weer in Frankrijk zijn. In de loop van volgende week gaan we ze ontmoeten. H kijkt ernaar uit. We zoeken een restaurantje voor een hapje eten en daarna is het weer tijd om ons bed op te zoeken want voor morgen staat een etappe van 24 km te wachten.