2 dagen in 1 verhaal

9 juli 2012 - Le Puy-en-Velay, Frankrijk

Dag 56; 09 juli van La Chapelle en Lafaye naar St Georges Lagricol 25 km (totaal 1131 km)
Dag 57; 10 juli van St Georges Lagricol naar La Cros 20 km (totaal 1151 km)

Het begint al gelijk met een steile klim naar Montarcher vanwaar we een prachtig uitzicht hebben. Hierna volgt een steile afdaling en de rest van deze ochtend lopen we door bossen en weilanden. Rond de middag bereiken we Usson en Forez waar we in een cafe een baquette ham eten met een cola erbij. Ook krijgen we hier nog wat fruit aangeboden en de coolbag van H wordt gevuld aan de tap met gekoeld water. We wandelden hierna het departement Haute Loire binnen. In St Georges Lagricol worden we hartelijk verwelkomd door de beheerder van de gite. Hij blijkt ook nog een prima kok te zijn. Deze plaats is een aanrader voor toekomstige pelgrims.

De volgende dag vertrekken we in regenpak maar deze gaan al snel weer uit. Vandaag is het flink doorstappen door alweer weilanden, bossen en gebergte. We treffen geen dorpjes op onze route om ons te bevoorraden maar gelukkig hebben we de vorige dag inkopen gedaan. In Le Cros aangekomen treffen we weer een prima gite, de eigenaresse heeft heerlijk voor ons gekookt. We hebben hier een eigen ruimte met een grote woonkamer, een slaapkamer en douche met toilet. Morgen een nieuwe mijlpaal: Le Puy en Velay!!!