Terug op de GR654.....

18 juni 2012 - Chastellux-sur-Cure, Frankrijk

Dag 35; 18 juni van St Cyr sur Colon naar Arcy sur Cure 22 km (totaal 720 km)

Een zonnige start vanmorgen vanuit onze gite. Al snel gaan we onder de Route du Soleil door en hebben we prachtige vergezichten vanaf de heuvels. Weer maar eens verkeerd gelopen waardoor we in een gehuchtje uitkwomen wat oostelijker lag dan waar we moeten zijn. H wilt haar coolwrap (een hoofdband met kristallen erin die je nat moet maken om je hoofd koel te kunnen houden) opnieuw nat maken bij een kraantje maar er komt geen water uit. De bewoonster ziet dit en helpt ons. Ze maakt de hoofdband nat en we krijgen ook nog een fles water mee van haar. We lopen verder richting Cravant waar we terug op de GR654 kunnen komen. Deze gezellige plaats ligt aan de samenloop van de Cure en de Yonne en is vanaf de Middeleeuwen tot begin 20e eeuw een belangrijke haven voor houtvlotters. Er zijn nog resten te zien van zijn vestingwerken en een 14e eeuwse uurwerktoren. Vanaf hier lopen we via Bessy sur Cure naar Arcy sur Cure, ons einddoel van deze dag bij Marie Helene, een vrouw die in 2010 ook de Camino heeft gelopen. Ze woont aan de route en biedt pelgrims onderdak aan. Hier aangekomen ontmoeten we JP voor de 3e maal. Voor het eerst delen we een slaapkamer met een medepelgrim. Het is weer een gezellige avond met de nodige wijn (1 glas voor H)