Met onze neus in de boter....

17 juni 2012 - Chastellux-sur-Cure, Frankrijk

Dag 34; 17 juni van Potigny naar St Cyr sur Colon 24 km (totaal 698 km)

Het is een warme dag vandaag. We lopen door de Chablis wijnvelden. Ons pad is niet altijd even makkelijk te vinden maar uiteindelijk hebben we ons einddoel van deze dag weer bereikt. we hebben geluk, het jaarlijkse feest vindt plaats, er is een rommelmarkt, een draaimolen en botsauto's voor de jeugd en... het belangrijkste... een toog!!! Een biertje en een cola besteld + een fles water voor de volgende dag (het is zondag en alles is dicht, zo ook op maandag). Hiermee gaan we zitten aan een van de lange tafels. Dan blijkt dat we naast de voormalige burgemeesteres zijn gaan zitten. Ze spreekt ons aan en helpt ons waar ze maar kan. We krijgen cake en koek van haar, ze wijst ons de weg naar de gite, ze zoekt de beheerder op voor ons en ze regelt even dat de epicerie (kruidenier) voor ons opengaat zodat we wat boodschappen kunnen doen voor de volgende dag. Super!!! We gaan nu eerst even douchen, doen daarna de was (er is een machine) en gaan terug naar het feest. Nog  lekker wat gedronken, we zitten heerlijk in de zon en eten frietjes. S'avonds skypen we met de moeder, zoon en dochter van H. We zijn de enige pelgrims hier dus de gite hebben we (weer) voor onszelf.