Survivaltocht

29 mei 2012 - Lalobbe, Frankrijk

Dag 15; 29 mei Van Hastiera-par-Dela naar Vodelee 19 km (totaal 281 km)

Om 08.00 uur hebben we afgesproken om te ontbijten maar de patron komt pas aanrijden om 08.15 uur. J vindt hem lijken op de gebochelde van de Notre Dame. Na het ontbijt nemen we afscheid van Anouk en Ben en hun vrienden. Nog even een foto maken en weer op weg. De eerste km lopen we langs de Maas maar daarna gaan we het bos weer in. Als we van te voren hadden geweten wat ons te wachten stond???? Volgens de routegids een etappe voor de sportieve wandelaar. Het wordt een ware survival, klimmen en klauteren over rotsblokken en omgevallen boomstammen (enkele keren moet de rugzak af om er onderdoor te kruipen met als klap op de vuurpijl onszelf tientallen meters omhoog trekken via dikke touwen. Met onze rugzakken is dit een (z)ware survivaltocht. Op dezelfde manier moeten we ook weer naar beneden en dit tot 2x toe. Nadat we uit de bossen zijn gekomen om de rest van onze route te voltooien, worden we opgewacht door een loslopende koe. Het beest is niet van plan ons voorbij te laten en blijft voor ons uit lopen. Na meer dan 100 meter blijft de koe in een beekje staan om te drinken dus wij gauw ervoorbij. Uiteindelijk komen we via glooiende vlaktes en mooie dorpjes op de camping aan. Snel de tent opgezet want het is al een poosje aan het donderen in de verte. Er is geen douche, bij de campinghoudster kunnen we wat boterhammen, tomaat en ham kopen + een paar flesjes jupiler. H kan zich met koud water (alweer) wassen bij een wastafel. Het begint nu te stortregenen maar de tent staat gelukkig vlak naast het washok dus is H snel in de tent. We eten het brood met het bier erbij en om 20.30 uur gaan we slapen.

1. aurelia:
    4 juni 2012
    Bij een blokske om heb ik toch wel een ander beeld. Wauw wat een tocht.
    Succes met het vervolg, groetjes
  2. Tineke pieters:
    18 juni 2012
    beetje late reactie i,v,m. vakantie,tjonge wat was het afzien op deze route,je komt jezelf wel tegen he? ik ga nu verder jullie verslag lezen, succes en sterkte,en veel wandel/klim plezier!