Smeuig tussen de tenen

30 mei 2012 - Lalobbe, Frankrijk

Dag 16; 30 mei Van Vodelee naar Vierves sur Viroin 28 km (totaal 309 km)

Zonder ontbijt gaan we inpakken, alles is klammig. De tent hebben we met een handdoek zo goed als mogelijk drooggewreven. J stapt in z'n crocs en maakt de tent aan de buitenkant droog.Terug in de tent doet hij z'n crocs uit en blijkt dat de teen van zijn linkervoet nogal geel eruitziet. Blijkt dat er een naaktslak in zijn croc is gekropen. Het mismaakte beestje kruipt uit 1 van de gaten van de croc naar buiten. Hij leeft nog. De volgende keer dus alles maar in de tent tijdens de nacht. We gaan op pad en weer maar eens verkeerd gelopen waarna we de route terugvinden. Op de trappen van een kerk ontbijten we (overschot van de vorige avond, in het gehucht zelf is "rien" te krijgen). We gaan weer verder op onze gevonden route, we lopen hier in een mooie omgeving. Uiteindelijk komen we aan in Vierves sur Viroin waar we overnachten in een chambre d'hote. Kleding gewassen, lekker warm gedouched en goed gegeten. Morgen wacht weer een lange dag. We willen Frankrijk bereiken. Tot slot iedereen bedankt voor jullie leuke reacties, we kunnen niet terug reageren maar waarderen het enorm dat jullie zo meeleven.

1. Mam:
    2 juni 2012
    Wat smerig die slak in je crocs, jullie maken ook van alles mee en je bent nog maar net op pad.
  2. Pieter:
    2 juni 2012
    Neem toch een taxi morgen. ;-)))
  3. Anouk Kuizenga:
    3 juni 2012
    Was heel leuk om jullie, onverwacht, even te zien in Hastiere, en dan ook nog toevallig in hetzelfde hotel! Het leek de Adams Family wel daar :-) Zo te lezen hadden jullie na het vertrek daar weer een paar zware dagen, wij wensen jullie de komende tijd een paar vlakke tochten toe
    Liefs Ben en Anouk
  4. Tom:
    3 juni 2012
    Als ik het zo lees gaat het niet vanzelf maar ja het hoort er bij en beter die slak in je teen dan in je weet wel want die kan je helemaal niet missen.
    Zet door en tot het volgende verslag
  5. Titia Pieters,:
    3 juni 2012
    We hebben inmiddels alles weer gelezen over de marteltocht maar jullie doorstaan het goed.Alle respect. Inmiddels dus aangekomen in Frankrijk, Lalobbe, zoeken we op. Wij hebben het hier heerlijk, veel zon,maar vandaag de 3e bewolkt.Toch niet koud. Gisteren zes uur op het strand gelegen, zometeen gaan we jeu de boulen, zegt Titia.Heel veel sterkte en tot de volgende keer. Titia en Papa.
  6. Berry en Linda:
    3 juni 2012
    Gisteravond het slaapfeestje van Timo gehad, jullie waren niet de enige met een natte tent, de kids hielden het ook niet helemaal droog, t was wel gezellig, iedereen wel een beetje brak. Sander is nog in slaap gevallen op de bank hahaha. Wandel ze!
  7. Henk en ilona:
    4 juni 2012
    nou lieve mensen,wij hebben echt respect voor jullie tweetjes,en het is echt leuk om zo te zien waar jullie zijn en hoe het met jullie gaat,echt respect hoor!!! nou ,wij houden jullie in de gaten en werkt de ebook reader? veel liefs,henk en ilona
  8. Jos en Lianne:
    5 juni 2012
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. We hebben veel respect voor jullie hoor. Wij komen niet verder dan de Pantha Rhei. We blijven jullie volgen en wensen jullie nog veel mooie wandeldagen door.
    Groetjes van Jos en Lianne Hiemstra