Streekgerecht

17 juli 2012 - Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk

Dag 64; 17 juli van Les Estrets naar Les Gentianes 23 km (totaal 1277 km)

Na het ontbijt wensen we elkaar een bon route  en via de voordeur, waar een pijl de richting van Santiago aanwijst, verlaten we de gite. Het belooft weer een mooie dag te worden. De zon schijnt rechts van ons als we over een brug lopen. We zien onze schaduw links van ons met rugzak. Hiervan maken we een foto die wel aardig is gelukt vinden wij. Ook vandaag is het weer veel klimmen en dalen. 1x lopen we verkeerd doordat we tijdens het klimmen naar de grond kijken en daardoor een markering missen. Het heeft nog wel een mooie foto opgeleverd. Bij onze aankomst in Les Gentianes zien we dat deze gite aardig groot is, misschien is het vroeger een boerderij geweest. Wat bekende gezichten hier zoals moeder en dochter Veronique. In de eetzaal staan 2 lange tafels voor de gasten. Veronique vertelt dat ze onderweg 3 pelgrims te hebben ontmoet die aan het zingen waren, het Ultreia lied. Ook deze mannen zijn hier aanwezig en zingen aan tafel meerdere liederen. Het eten is erg goed, vooraf een soort quiche van ei en tonijn met sla en daarna het streekgerecht, in een enorme pan, Aligot dat alleen in de Aubrac voorkomt. Het is aardappelpuree met tomme, een Cantal kaas, met room en knoflook. Werkelijk heerlijk. Het wordt opgediend met saucijsjes. Als toetje krijgen we een zoete taart met een rode saus erover. En natuurlijk ontbreekt de rode wijn niet. Vanavond slapen we op een 5 persoonskamer met een jong Frans stel en een jonge man uit Duitsland die ook thuis de voordeur achter zich heeft dichtgetrokken (Freiburg).

1. Nicol:
    20 juli 2012
    Hetty & Jack,
    Ik heb gelezen dat jullie in Aubracque zijn geweest,heet dat plaatsje
    Aumont Aubraque?

nico
  2. Henk en ilona:
    23 juli 2012
    hallo h en j,alles oke met jullie?en heb je je vader al ontmoet met sander/,piet mailde mij dat hij samen met sander jullie zou ontmoeten,hopelijk treffen jullie elkaar,hier begint het een beetje zomer te worden,en jullie zijn al echt ver!!! RESPECT!!!!
    nou veel fun en greetz,henk en ilona
  3. Piet en Anny:
    26 juli 2012
    Hallo Jack en Hetty
    Vanavond hebben we samen weer eens naar jullie tot nu toe 646 foto,s gekeken,nogmaals wat een mooie plaatjes schitterend,maar wat ons opvalt dat er bijna of geen ene auto te zien is,dat is wel rustig hoef je ook niet uit te kijken,de verslagen zijn we ook allemaal aan het lezen maar we komen tot nu toe tot 17 juli klopt dat,of zijn jullie al weer onderweg naar huis??? sjapo bijde goeie reis verder.
    groetje Piet en Anny