Inlopen van nieuwe schoenen

22 juli 2012 - Moissac, Frankrijk

Dag 69; 22 juli Conques-Senergues-Conques 21 km (totaal 1344 km)

Vandaag wilden we van Espeyrac naar Conques lopen met Sander, zoon van H., maar de auto laat het afweten dus vandaar deze route, De schoenen van J. moeten worden ingelopen en Sander wilt graag meelopen. Na een stevige klim komen we boven op de berg. Al snel komen we een groepje bekende pelgrims tegen. Het verhaal van de gestolen schoenen is als een lopend vuurtje rondgegaan. Na een praatje vervolgen we onze weg. We lopen in feite even terug deze dag en de zon is goed aanwezig. Het is voor H erg fijn om met Sander te lopen, hij doet het ook erg goed. In Senergues doen we ons eerst te goed aan onze lunchpakketten die zijn klaargemaakt door de vader van H met een gebakken ei o.a. en daarna lopen we het dorpje nog even in op zoek naar een terras maar er is niets open. We maken wat foto's en gaan weer terug naar Conques. Deze plaats is gelegen in een vallei. De straatjes zijn smal en steil en de huizen hebben ook een eigen karakter. Ondanks vele periodes van vernielingen zoals bijv. tijdens de Franse Revolutie zijn er nog veel Middeleeuwse schatten te bewonderen in de twee schatkamers van Conques. Morgen gaan we weer verder met onze route naar Santiago de Compostela.