Spaanse Herfst....

23 september 2012 - Arzúa, Spanje

Dag 132; 23 september van Portomarin naar Palas de Rei 23 km (totaal 2551 km)

Stikdonker is het nog als we buitenkomen en vele sterren flonkeren aan de hemel. Dus moet na het ontbijt in het restaurant van gisteravond het hoofdlampje op om ons pad te verlichten. We beginnen direct aan een stevige klim in een donker bos. Langszaam komt het eerste daglicht door de zware bewolking wat niet veel goeds voorspelt. Na een klein uur lopen is het zover... onze eerste regenbui  tijdens het lopen in Spanje. Wij dus snel een plekje opgezocht onder wat bomen om de regenkleding aan te trekken om daarna weer verder te gaan. De laatste paar dagen worden we geconfronteerd met vele toeristen op de camino. Ze lopen zonder rugzak of met een klein dagrugzakje. Ook hebben we gezien dat ze zich met een taxi laten ophalen of afzetten op de route. We wisten dit van te voren maar toch...
 Een grappig voorval willen we nog vertellen: we zitten in een bar (net voor een nieuwe bui losbarst) om een broodje te eten. Er komen en gaan vele pelgrims (toeristen). Zien we opeens een man in de bar staan die een vuilniszak boven zijn hoofd houdt ter bescherming tegen de regen. Hij loopt naar buiten en al vrij snel waait de wind in de vuilniszak zodat die helemaal opbolt boven op z'n hoofd. Over vandaag is verder niet zoveel te vertellen behalve dat het nat en koud is met veel wind. Het lijkt wel herfst!!