Minder dan 100....

22 september 2012 - Portomarin, Spanje

Dag 131; 22 september van Barbadelo naar Portomarin 18 km (totaal 2528 km)

Vanmorgen hebben we ons verslapen, we werden pas om 08.00 uur wakker. Gelukkig maar dat er voor vandaag niet zoveel km te gaan zijn dus het is niet erg. Opstaan, inpakken en wegwezen. Ontbijten doen we onderweg wel want dat is niet mogelijk in onze herberg. Het is een idyllische wandeling die we vandaag meemaken, een lappendeken van weilanden en akkers met stenen muurtjes als afscheiding, diverse gehuchtjes en paden door eikenbossen. We passeren Brea waar kilometersteen 100 staat (helaas vernield door allerlei graffiti dus geen foto). We bereiken Portomarin, een stadje dat nu op een andere plek staat. Toen in 1962 de stuwdam in de Minho voltooid was verdween Portomarin in de golven. Echter, steen voor steen zijn de belangrijkste gebouwen van het stadje afgebroken en weer precies zo opgebouwd. Zo ook de trap waarover we het stadje zijn binnengekomen. Het is weer klimmen geblazen om het centrum te bereiken en een herberg te vinden voor de komende nacht. De laatste loodjes die we in vele reacties tegenkomen vallen goed mee hoor. J heeft er totaal geen last van.... H wil wel naar huis maar doet het nog steeds goed.
Morgen vroeg op voor de volgende etappe.....

1. Piet, je weet wel:
    23 september 2012
    Nog even doorbijten en het is volbracht, dus veel sterkte.Ik leef iedere dag met jullie mee en nu is het wel zeker dat de onderneming slaagt. Onze Drentse reis zit er op, nu nog de caravan winterklaar maken en de winter mag beginnen.
    Het zal fijn zijn jullie half oktober weer te zien.
    Liefs, Papa/Piet.
  2. Nick:
    23 september 2012
    Nog even genieten van de hele ervaring. Lijkt me prachtig om de plaatselijke culturen op te nemen. Op school gaat t lekker en mijn maaltijden worden steeds voedzamer :p. Zet 'm op, die laatste meters!

Groeten Nick
  3. Anouk Kuizenga:
    24 september 2012
    Hallo pelgrims! Net weer bij met het lezen van al jullie verhalen en het bekijken van de mooie foto's. Nu gaat het toch echt opschieten hoor!! Geniet nog van jullie laatste wandeldagen tot Santiago. Wij zijn net terug van een heerlijk weekend Oslo, heel wat anders dan Spanje maar ook erg leuk en hele vriendelijke mensen. Sterkte met de laatste kilometers en tot gauw weer ziens, liefs Ben en Anouk
  4. Mam:
    Nog een diepe zucht en jullie zijn bij je einddoel, fantastisch!!!!
    Fijn om jullie nu gauw te zien. Zet nog even je beste beentje voor.

veel liefs mam
  5. Marianne en Han:
    25 september 2012
    Het is toch wel fantastisch dat jullie er al bijna zijn.
    We leven echt elke dag met jullie mee.neem de laatste wandeldagen goed in je gedachten mee. als jullie straks weer terug zijn is het leven weer gauw zo gewoon. dus nog even genieten...
    Groetjes Han en Marianne.