Het Spaanse Deel Halverwege .....

9 september 2012 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Dag 118; 9 september van Calzadilla de la Cueza naar Sahagun 23 km (totaal 2246 km)

Na de wild schudderige nacht met J op het bovenbed gaan we snel ontbijten. Een paar km voor Calzadilla de la Cueza zijn we begonnen aan het 2e deel van de Spaanse Camino. Vandaag lopen we lange gedeelten vlak langs drukke wegen helaas. We weten dat dit tot Leon niet veel anders zal zijn. We lopen door het dal van Arroyo Fuentes Arriba en na het oversteken van de rivier gaat de route omhoog naar de Campos. Al snel bereiken we Ledigos (6km). Hier drinken we een koffie en een thee (wat was de ober toch sjaggerijnig) en weer verder. Na 8,5 km komen we in San Nicolas del Real Camino. Hierna bereiken we een hoogte, de Alto de Carrasco waar we Sahagun al zien liggen. We steken de N120 over en volgen een pad met populieren om het kerkje, Ermita Virgen del Puente gesticht in de 12e eeuw, te bekijken. Er is helaas weinig origineels bewaard gebleven.
In Sahagun zijn we naar de Albergue de Cluny gegaan voor onze overnachting. H is verschrikkelijk moe door de pijn in haar voet dus gaan we op zoek naar een farmacie voor gelzolen. Deze hebben we gevonden en op hoop van zegen morgen maar eens proberen.

1. Piet, je weet wel:
    11 september 2012
    Wat is er met die pijnlijke voet, je neemt jezelf toch wel in acht.
    Kom dan maar een paar dagen later thuis. Ik hoop dat de gel-zolen helpen. Is je peesontsteking wel goed genezen? Zitten nog steeds in Drenthe, gaan donderdag naar Vorden in de Achterhoek.
    Sterkte en liefs van ons, Papa/Piet.
  2. Anouk Kuizenga:
    11 september 2012
    Goh wat gaan jullie hard nu! Wel vervelend dat je zo'n pijn hebt Hetty, misschien toch die laatste 120 km vanaf Santiago naar de Cap Finisterre niet meer doen en lekker de bus pakken of zo? Lekker uitrusten en een visje eten zou ons advies zijn. Veel sterkte en pas goed op jullie zelf, liefs Ben en Anouk
  3. Piet en Anny:
    Hallo J.en H
    Het laatste stuk dat jullie nog moeten gaan?, we hebben net gekeken naar de route besrijving van A/B het kwam uit op 323 Km in 67 uur,dat wordt aftellen,de laatste loodjes zal wel moeillijk zijn met de voeten van Hetty,misschien een tip ga eens lekker in een bak met soda of zout water daarna lekker insmeren met uierzalf,we hopen dat het helpt,en dat je weer verder kan gaan zonder problemen.toi toi toi zet hem op nog ff!!
    Piet en Anny Voorbraak
  4. Nicol:
    Jack & hetty,
    Hallo volhouders winnen! Ga zo door !
    Ik schrijf deze mail vanuit Toison d'or in St Tropez.

Ik hoop dqt jullie het halen veel uithoudingsvermogen en good conditions toegewenst!

Nico
  5. Nick:
    Hoi J en M
    Lekker bezig hoor... going the distance. Verelend voor je voet mam! Neem je rust als je het nodig hebt :p Ben benieuwd naar de ervaringen op het eindpunt.

Vandaag stemdag, Tweede Kamer verkiezingen. Heb na lang piekeren toch eindelijk een partij gekozen...

Succes, Nick
  6. Mam:
    12 september 2012
    Ik lees net het advies van Anouk, over Finisterre, nog zo gek nog niet, anders kun je niet lekker van je rust genieten en je voeten verdienen het ook niet. Dus pak lekker de bus en fijn relaxen. doen hoor!!!!!

veel liefs mam