De Meseta ....

8 september 2012 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Dag 117; 8 september van Villalcázar de Sirga naar Calzadilla de la Cueza 23 km (totaal 2223 km)

Vandaag hebben we  tijd om na te denken volgens de ANWB, het landschap bestaat uit eindeloze vlakke, dorre velden zonder dat we een dorpje tegenkomen. De eerste 6 km is dit nog niet aan de orde, we komen eerst nog door Carrion de los Condos. Hierna volgt 17 km meseta. Als we geluk hebben staat er na 9,5 km een geïmproviseerde bar waar we even kunnen pauzeren en wat drinken. We hebben geluk. We zitten net als Willem en Agatha hier ook stoppen. Met z'n vieren gezellig zitten kletsen en daarna gaat ieder weer zijns weegs. Het wordt steeds warmer en de route is eentonig. H heeft dit deel luisterend naar muziek afgelegd ook als afleiding van de pijn in haar voet. Waarschijnlijk is de podologische zool nu echt versleten want een rand bij de hiel veroorzaakt de pijn op een plek waar nog nooit een blaar is ontstaan. Jammer dat de laatste paar 100 km zo moeten worden afgelegd maar het is niet anders. In Calzadilla de la Cueza gaan we eerst wat  drinken en overleggen we of we nog een plaats verder gaan want het is nog vroeg, 13.30 uur. We besluiten toch maar hier te blijven en gaan naar de albergue. Hier zien we Yves en Marlène weer. Doordat wij een rustdag hebben genomen in Burgos en zij niet hebben we ze een aantal dagen niet gezien. S'avonds eten we weer een pelgrimsmenu (hetgeen we behoorlijk beu raken zo langzamerhand, H wil zelf weer koken). Eenmaal in het stapelbed (H onder- en J bovenin) wilt J nog even naar muziek luisteren maar deze staat zo hard dat H de oordoppen nodig had. J geniet zo van z'n muziek dat het bed staat te schudden waardoor H er bijna uitvalt en daarmee is er weer een dag voorbij.

1. Mam:
    12 september 2012
    Hetty, kun je de zooltjes er niet beter uitgooien, je kunt heel veel last hebben van op zo'n randje lopen. Nog effekes volhouden meissie, jullie zijn er bijna nu. Jacq, wat was dat voor muziek waarvan je zo uit je dak ging ? TOT HEEL GAUW!!!! WAUW.!!!!
    Mam xxx
  2. Riet rauwe:
    18 september 2012
    dat jullie het volhouden vind ik een prestatie en dan met zere voetzolen . Dat is pas echt pelgrim-zijn , een ware penetentie. Onze roomse vriend zegt dan "bidden en afzien' Maar : laatste loodjes wegen zwaar . hou vol ! Riet & Wim