Spaanse Beeste........

25 augustus 2012 - Estella, Spanje

Dag 103; 25 augustus van Pamplona naar Puente la Reina 25 km (totaal 1922 km)

Na het ontbijt nemen we afscheid van de vriendelijke hospitaleros en via de oude vestingwallen verlaten we de stad. Op een gegeven moment lopen we over een brug die naast de autoweg ligt en voelt H zich duizelig worden. Blijkt dat deze brug beweegt en niet zo'n klein beetje ook.  J vindt dit wel prachtig...

We hebben al veel Spaanse dieren gezien;  een Spaanse mus, een Spaanse koe, een Spaanse hond, een Spaanse vlieg, een Spaanse eekhoorn en een Spaanse vlinder. Het is een redelijk bewolkte dag en we krijgen nog een flinke regenbui over ons heen. Op dat moment zijn we net in een dorpje dus kunnen we even schuilen. We klimmen vandaag van 446 m naar 770 m. Deze top heet Alto del Perdon en daar treffen we een ode aan de pelgrim aan (zie foto's). Het is hierboven erg fris, het waait enorm. Na het maken van wat foto’s dalen we af over behoorlijk stenige en rotsachtige paden. We passeren nog 3 dorpjes, Uterga, Muruzabal en Obanos. In Puente la Reina overnachten we in Albergue Peregrinos Jakue en gekozen voor een privé kamer met een goede wifi verbinding. Het ontbijt stelt niet veel voor dus besluiten we op voorhand de volgende morgen in het stadje te ontbijten.