À Horribele Night.......

24 augustus 2012 - Puente La Reina, Spanje

Dag 102; 24 augustus van Zubiri naar Pamplona 22 km (totaal 1897 km)

Vannacht hebben we zeer slecht geslapen want er lag een snurker bij ons op de slaapzaal, niet normaal gewoon, het leek wel of deze man geen ademhaalde en na iedere 30 seconden ongeveer, via een luidruchtige snurk (die ongeveer 10 seconden aanhield), de benodigde zuurstof tot zich nam. Geen nachtrust dus. Deze man wordt er de volgende morgen wel op aangesproken maar het doet niet veel bij hem. Anouk en Ben hebben ook slecht geslapen op hun privé kamer omdat de kerkklok, waar ze vlakbij lagen, de hele nacht alle uren liet horen en dat nog wel 2x achter elkaar. Na het ontbijt, om 07.15 uur, nemen we afscheid. We lopen weer eens lekker, en om 12.45 uur zijn we al in Pamplona. Na onze slechte nachtrust hebben we dit niet verwacht dus het valt helemaal niet tegen. Deze stad vinden wij erg ongezellig of we zijn niet op de juiste plekjes geweest. We lopen nog langs de arena waar die arme stieren gemarteld worden na opgejaagd te zijn door de straatjes van Pamplona. De Albergue "Casa Paderborn" is een geweldige plek, vriendelijke mensen, schoon en goed verzorgd, en dat voor maar € 8,- incl. ontbijt. Hier leren we José uit Maastricht kennen. We "delen" met haar een wasmachine.

's Avonds eten we een pelgrimsmenu voor maar € 9,95 pp, het adres van dit restaurant hebben we gekregen van de Albergue. Het is voor hun ook nieuw en ze hebben ons gevraagd of we, als we daar gaan eten, willen vertellen hoe het was. Prima dus met zeer vriendelijke bediening. Morgen naar Puente la Reina, 25 km. Weersverwachting is bewolkt met regen, afwachten maar.