Schoenen Gestolen

20 juli 2012 - Saint-Jean-de-Laur, Frankrijk

Dag 67 en 68; 20 en 21 juli geen km gelopen ivm noodstop diefstal schoenen!!!

Hevige schrik vanmorgen als blijkt dat de schoenen van J weg zijn. In eerste instantie wil je niet geloven dat dit echt waar is maar dan dringt het toch door. Wat een ramp!!!! We kunnen wel janken, wat nu? Eerst maar melden. Er wordt gelijk rondgebeld naar pelgrims die al onderweg zijn en naar de gites die een vermoedelijk eindpunt kunnen zijn. Eerst denk je nog aan een vergissing maar hoe langer het duurt hoe meer we ervan overtuigd raken dat het echt om diefstal gaat. Erg vreemd ook dat er een paar schoenen maat 45 is achtergelaten terwijl de maat van J 43,5 is. Uiteindelijk stappen we in de auto van één van de medewerkers en met z'n vieren gaan we op zoek naar de schoenen. Niet gevonden natuurlijk. Uiteindelijk worden we naar de gite gebracht in Estaing. Onze rugzakken laten we achter in de gite en we gaan op een terras bellen met de verzekeringsmaatschappij en de vader van H. Later worden we opgehaald door de vader van H en Sander (zoon van H) die op de camping in Conques staan. De campingeigenaar weet namelijk dat er een Decathlon is in Rodez waar ze Meindl schoenen verkopen. Hetzelfde merk dat J kwijt is. De volgende dag gaan we naar Rodez, 50 km verder, maar de schoenen die ze daar verkopen zijn schoenen met een gewone leest terwijl J een brede nodig heeft. Toch maar de schoenen gekocht, maat 45 die redelijk goed aanvoelen. 's Middags met z'n vieren naar Conques en J maar gelijk de nieuwe schoenen inlopen en er het beste van hopen. Nu we dit reisverhaal schrijven zijn we al 4 wandeldagen verder met zeer pijnlijke voeten voor J. Maar we gaan gestaag verder. Wordt vervolgd!

1. Elvira:
    27 juli 2012
    Jeetje, wat érg Jacq, dat ze je schoenen hebben gestolen. Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat mensen dat doen. Nou op pelgrims bestelen rust geen zegen!
    Ik hoop dat de pijn aan je voeten af zal nemen..
    Heel veel succes en liefs.
  2. Chris v.d. Muijsenberg:
    27 juli 2012
    Hoi Jacq en Hetty
    Vervelend van die schoenen ik hoop dat het goed komt. Geen last van de hitte hoop ik bij het lopen? Ook wij genieten van de Franse vergezichten maar dat is nog maar een week. Volhouden graag dan kunnen we je verhalen en foto's blijven volgen.
    Chris vd Muijsenberg
  3. Mam:
    28 juli 2012
    afschuwelijk, de diefstal van je schoenen, wat zul je pijn hebben van die nieuwe, niet ingelopen schoenen, wie verzint nou zoiets? veel sterkte en zet em op hoor.
    liefs marija
  4. Irene:
    28 juli 2012
    Hallo hettie en jaqc, ik heb heel veel respect voor jullie, nog vele leuke en mooie momenten tijdens jullie tocht. Interessant en leuk om jullie verhalen te lezen. Groetjes Irene
  5. Irene:
    28 juli 2012
    En balen natuurlijk van je schoenen jaqc, hoop dat je nieuwe snel ingelopen zijn
  6. Marianne en Han:
    29 juli 2012
    Hallo Hetty en Jaqc, wat vreselijk jaqc dat je schoenen zijn gestolen.
    Dat er mensen zijn die dat doen, volgens Han was er waarschijnlijk iemand bij die zelf niet zulke goede schoenen had en ze mooi in geruild heeft met die van jou. Knap dat jullie al zo ver gelopen hebben. De foto's zijn ook prachtig samen met jullie verhaal. Fijn voor Hetty dat ze haar zoon en haar vader een poosje kan zien.
    Hoop dat julie ( met nieuwe schoenen ) de reis verder kunnen voort zetten. Groetjes Han en Marianne
  7. Familie Plompen:
    31 juli 2012
    Ha Lopers,
    Wat een tegenvaller van die schoenen,wie doet nou zoiets????
    Maar Jack en Hetty hou moed!
    Enne zette d'r sokke mar in ee!Op z'n Bergs gezeed,veul leut nog enne t'is wir zo vastenavend ou da mar vor oge oor, agge soeweile moei wordt motte dér mar aan denke ee
    Groetjes van twee krabbe uit de Vondellaan
  8. Nicole:
    31 juli 2012
    Wacht met smart op jullie volgende verhalen, ongelofelijk met die schoenen, had je ze buiten laten staan ofzo? voor de rest weet je toch wie er in die gite was? loop ze weer en sterkte met de voetjes!!
  9. Marianne en Han:
    18 september 2012
    hallo Hetty en Jack weer een berichtje uit Goes.het is al weer een weekje geleden dat ik de verhaaltjes van jullie had doorgenomen.het is toch nog een groot verschil qua temperatuur s,morgens vroeg of op de dag die warmte. als je s,avonds aankomt op je bestemming heb je echt wel trek in een biertje,sangria of ijsje.
    die zijn dan ook zeker verdient.het aantal kilometers begint ook al lekker op te schieten en met de voetjes gaat het ook weer goed gelukkig. zet de reis weer verder voort want we lezen en bekijken natuurlijk alles groetjes van Marianne en Han.