Lunch met kippen

19 juli 2012 - Saint-Jean-de-Laur, Frankrijk

Dag 66; 19 juli van Aubrac naar Saint Come d'Olt 26 km (totaal 1323 km)

Gisteravond hebben we afscheid genomen van Veronique en haar moeder, zij gaan terug naar huis. Na een haastig ontbijt vertrekken we weer vol frisse moed. Gelijk nog even een overnachting gereserveerd telefonisch voor de volgende dag in Estaing want dat kan niet eerder dan 1 dag van te voren. Rond lunchtijd komen we in een gehuchtje aan. We lopen daar de hoek om en zien een soort van stal waar banken staan en een grote tafel in het midden. Hierop staan kannen met koffie, water voor thee en een kan met jus d,orange. Ook een doos met koekjes ontbreekt niet. Dit is speciaal voor de pergrims neergezet. Voor een bijdrage mag je hier drinken nemen. Een goede plek voor de lunch. We pakken ons brood en krijgen gelijk gezelschap van een kip. En nog één, en weer één. Binnen de kortste keren staan er 6 kippen om ons heen die ook mee willen eten. Erg grappig is dit wel. Weer eens wat anders. Hier hebben we goed gegeten op een prettige plek in de schaduw.

Vandaag is het maar een beetje klimmen maar veel dalen (de knie van H protesteert steeds meer). Het wandelen gaat ons nu steeds beter af, voeten en benen zijn gevoelig en vermoeid aan het eind van de dag en aan de onderkant van de hielen van H ontstaan steeds nieuwe gevoelige plekken maar geen grote problemen, we mogen niet klagen zoals het tot nu toe gaat. J geeft aan dat onze voeten en schoenen vrienden zijn geworden. Helaas weten we op dit moment nog niet wat ons morgen zal overkomen.

In Saint Come d'Olt overnachten we in een voormalig klooster, een mooi gebouw met ruime, schone kamers met douche en toilet, en een prachtig uitzicht op het pittoreske dorpje. Er is een internet verbinding dus schrijven we nog 2 reisverhalen en plaatsen deze op het weblog  (we lopen nu nog maar 2 dagen achter). We gaan op tijd slapen want morgen is het vroeg weer op!