Rustdag in Reims

6 juni 2012 - Saint-Florentin, Frankrijk

Dag 23; 6 juni:

Uitslapen is er niet bij want het ontbijt is maar tot 09.00 uur. Eerst schrijven we nog een reisverslag maar geen omdat we goede wifi hebben, lopen we dus naar het centrum en bij MacDonalds voor de deur zetten we het verhaal op ons weblog. Daarna bezoeken we de kathedraal, wat een indrukwekkende kerk, schitterend. Van 1211 tot 1471 heeft de bouw geduurd. Op een terras eten we een goed gevulde baguette en maken we een afspraak  voor een bezoek aan de Cave "de Pommery" van de Fam. Vranken. Op weg daarnaartoe bekijken we de basiliek (St. Remy). Hierna lopen we door naar de Cave en daar krijgen we een rondleiding. Een lange trap leidt ons de diepte in waar in een gangenstelsel 1000den flessen champagne liggen. Er heerst een constante temp van 10 graden. De oudste fles dateert van 1874. Achter een hek zien we een privé voorraad liggen van Prins Bernhard. Ook ligt er één van de Prins van Monaco. Terug boven krijgen we een glas champagne aangeboden waarna  we weer naar ons logeeradres teruglopen, een jeugdherberg. Daar wachten we op Han en Marianne, onze Bluesvrienden die op de terugweg zijn van hun vakantie in de Provence. We gaan samen eten in een restaurant maar lopen eerst nog even langs de kathedraal. Het is erg gezellig. Daarna nemen we afscheid (vergeten foto's te maken). Een vermoeiende rustdag met 7 km op de crocs aangezien we onze schoenen ook een rustdag gunnen.

1. Mam:
    16 juni 2012
    Vanwaar die croqs, waren je wandelschoenen kapot?