REIMS in 3 weken.....

5 juni 2012 - Sézanne, Frankrijk

Dag 22; 05 juni van Pomacle naar Reims 18 km (totaal 449 km)

Croissants en chocokoeken van gisteren is ons ontbijt. De boel weer ingepakt, sleutel weer afgegeven bij de burgemeester en verder richting Reims. Een route van ongeveer 18 km en niet zo interessant. We lopen voornamelijk langs de weg met veel verkeer. H kan niet op gang komen vandaag. Waarschijnlijk een combi van de wijn gisteravond en behoefte aan een rustdag. We lopen door een voorstadje van Reims en willen hier even  pauzeren. Er is een grote supermarkt hier maar die ligt aan het einde van de stad, al gauw ruim 2 km verderop. Als we er aakomen is deze net gesloten. We zien aan de overkant een wegrestaurant en gaan daar maar naar binnen voor een cola. We besluiten een pizza te eten hier en krijgen er een gekruide olie bij die speciaal voor pizza's is, het maakt de pizza lekker pittig. Aangesterkt gaan we weer op pad om uiteindelijk Reims te bereiken. Ook hier lopen we langs een drukke weg meerdere kilometers voordat we uiteindelijk het centrum bereiken en de immense kathedraal. Daar krijgen we weer een stempel in onze credential en er wordt een overnachting voor ons geregeld in het centrum van Reims bij een jeugdherberg. In de kathedraal kopen we het volgende deel van de Via Monastica die loopt van Reims naar Troyes. S'avonds bezoeken we een gezellig Mexicaans restaurant, we eten hier lekker waarna we terugwandelen naar de jeugdherberg en hier gaat het licht uit voor onze tweede rustdag.

1. Mam:
    12 juni 2012
    Ja kindertjes, ik zei het al eerder, wijn gaat in de benen zitten he, dus...... Maar wat een leuk onthaal bij de burgemeester. Jullie gaan als een speer hoor. Fijn was dat skypen zondag en nu met beeld. heel waardevol zo'n wekeliks contact. liefs weer. Mam
  2. Tom:
    12 juni 2012
    Zo te lezen weinig problemen dus doorzetten , je bent er bijna kan alleen maar beter gaan
    Hier alles goed je huis staat er nog
    Groetjes Tom Toos en Carolien
  3. Sonn Franken:
    13 juni 2012
    Alle Ome Sjaak en Hetty, potverdriedommeltjesendikkemenogantoe, ge zijd knap bezig. Me zijn mee z'n allen trots op jullie. Enne Tom eb gelijk, oew uske staat er nog, ben er gistere nog lengs gerejuh. Deurzette, want jullie doen t beter dan 't Nederlands team. Enne, weest gerust, alle pislkes die ge mist in de Markies doen Co en ik eerlijk delen. Dus d'r blef niks staan or Sjaak. Proost.
    OmeSonn