Rustdag Muxia .....

1 oktober 2012 - Cee, Spanje

Dag 140; 01 oktober rustdag toch nog 4 km gewandeld (totaal 2714 km)

Eerst heerlijk uitgeslapen, we waren erg moe. Een goed bed met een dekbed, het is erg lang geleden dat we hier onder hebben geslapen. Na het ontbijt gaan we naar buiten en lopen een rondje langs het water, bootjes bekeken, bij de vissers gestaan en foto's gemaakt. Hierna op naar Punta da Barca. Het is er werkelijk schitterend mooi. We maken zoveel foto's dat de batterij leeg raakt. Terug naar de kamer om het apparaat op te laden waarna we een broodje hamburger gaan eten (J met bacon en H met sla, tomaat en ui). Bij de plaatselijke supermarkt kopen we een fles wijn en een blikje olijven om straks mee te nemen als we terug gaan naar Punta da Barca om te genieten van de zonsondergang. Het water is opgekomen en met donderend geraas komen de golven aanrollen om vervolgens stuk te slaan op de rotsen. We hebben een goed plekje gevonden op de rotsen om dit natuurgeweld te aanschouwen. We zijn overigens niet de enigen die op dit idee zijn gekomen. We maken weer vele foto's en proberen ook nog een foto te maken van het moment dat een golf stukslaat op de rotsen. Best wel lastig met een mobieltje. Ondertussen zakt de zon steeds meer maar helaas hangt er een wolkenbank boven het water waar de zon achter verdwijnt. We hebben heel erg genoten van de zee en golven maar nu wordt het koud dus gaan we nog iets eten en daarna douchen en naar bed. Morgen vervolgen we onze camino naar Lires, dit ligt halverwege Finisterre dus ongeveer 16 km. (In Spanje wordt Finisterre Fisterra genoemd).

1. Mam:
    2 oktober 2012
    schitterende foto's, goed voor een poster/

Mam xxx
  2. Sander:
    3 oktober 2012
    natuurlijk houdt H het weer bij sla en uien
    en tomaat ;)