In de Nevel.....

2 oktober 2012 - Cee, Spanje

Dag 141; 2 oktober van Muxia naar Lires 17 km (totaal 2731 km)

De weg naar Finisterre hebben we verdeeld over 2 dagen dus voor vandaag maar 16 km. Het begint steeds later licht te worden en voor vandaag is er regen voorspeld dus we doen het rustig aan. Om 09.00 uur gaan we ontbijten, de nevel hangt boven het water, en om 09.30 uur zijn we onderweg. Bij het verlaten van Muxia lopen we nog een stukje langs de zee. Hierna mogen we weer klimmen, van 4 m naar 312 m. We hebben het al snel warm dus jassen uit. Door de mist is het erg vochtig maar we gaan door zonder jas totdat het serieus begint te regenen en waaien dus jassen maar weer aan. We klimmen door een bos en bereiken de top waarna de weg licht begint te dalen. We lopen door een paar gehuchtjes en zien een bushokje staan waar we even een rustpauze inlassen. Een boer rent hier achter zijn schapen aan, we horen hem roepen en zien hem met een dood schaap lopen. Hij geeft dit schaap aan een andere man en haalt vervolgens zijn koeien uit een wei. Hij verdwijnt met schapen en koeien over de weg naar??? Na onze rust gaan we verder voor de laatste km. Om 13.30 uur arriveren we in Lires. We zien de zee van een afstand liggen. We gaan eerst naar het pension en proberen daarna naar de zee te lopen maar de weg ernaartoe is afgesloten (voor vandaag dus 1 km extra) zodat we besluiten de achterstand in het schrijven van de reisverhalen weg te werken. In het pension is een huiskamer met een fijne bank zodat we heerlijk kunnen zitten schrijven met een drankje erbij. Morgen is het echt onze allerlaatste wandeldag. We gaan het absoluut missen dat weten we nu al.

1. Willem en agatha:
    3 oktober 2012
    Hoi Jacq en Hetty,

Jullie zitten in Fisterra. Daar waren wij gisteren nog Mooi he. We hebben geslapen in ons busje vlakbij de vuurtoren, pal bij het water. Hebben er erg van genoten Zijn nu (met gemengde gevoelens) op weg terug naar Nederland maar gaan daar een tijdje over doen de zon bepaalt ons tempo. Gaan morgen richting Biarritz. Willen in een klein dorpje daar in de buurt wat nagenieten en er aan wennen dat we niet meer on the camino zijn > Zagen onderweg veel pelgrims lopen. Zouden dan zo met ze willen ruilen.
    Leuk jullie ontmoet te hebben. Geniet nog van de kilometers die jullie nog maken, van de reis naar Nederland en van alle mooie herinneringen die je meeneemt.
    Wie weet ontmoetten we elkaar nog eens aan het Zeeuwse strand.

Lieve groet, Willem en Agatha