Rustdag op de camping

28 juni 2012 - Luzy, Frankrijk

Dag 45; 28 juni

Vanmorgen bij het wakker worden blijkt J ziek te zijn. In de caravan hebben de ramen de hele nacht opengestaan zo ook het raam waaronder wij lagen. J heeft op de tocht gelegen en wordt wakker met keelpijn, hoofdpijn en spierpijn. Voor het eerst hebben we de paracetamol nodig. We hebben een afspraak met een kennis van de vader van H die in Luzy woont en gaan na het ontbijt naar haar toe. J voelt zich nog niet beter maar gaat wel mee. Hierna doen we nog wat boodschappen en gaan terug naar de camping. S'middags hebben we nog een skype-afspraak met de kinderen van H. De moeder van H is gevallen met de fiets en heeft haar schouder gebroken. Dit geeft wel zorg vanaf hier. Binnenkort volgt een operatie. Sterkte mam. Na het skypen gaan we nog even zwemmen, J voelt zich nog steeds niet goed en gaat niet mee. Hij wilt zelfs geen biertje. S'avonds eten we lekker nasi, J neemt een klein beetje en voelt zich daarna gelukkig wat beter. H gaat afwassen met Pap, bij het  teruglopen naar de caravan hoort en ziet ze iets vallen, en daarna weer. Het lijkt wel of kinderen met ballen aan het gooien zijn maar het komt toch echt uit de lucht. Blijkt dus hagel te zijn, groter dan pingpongballen, sommige dan. Een complete hagelbui trekt over, nog nooit hebben we zoiets gezien, alleen over gehoord. Het is indrukwekkend. De mensen op de camping proberen zoveel mogelijk hun eigendommen te beschermen maar diverse auto's en caravans hebben putten van dit natuurgeweld. Hopelijk is het morgen droog en J weer voldoende opgeknapt zodat we verder kunnen want J vindt het helemaal niets om ziek te zijn.

1. Tom:
    30 juni 2012
    Die ballen moet je niet op je kop of ergens anders op krijgen ,te groot daarvoor, J beterschap en doorgaan
    Wij gaan nu een paar dagen naar de Roompot dus tot dinsdag zie uit naar volgende verslag