Ontmoeting in Luzy

27 juni 2012 - Luzy, Frankrijk

Dag 44; 27 juni van Larochemillay naar Luzy 14 km (totaal 888 km)

Vandaag hebben we een korte route dus vertrekken we op het gemakje. Er is geen bakker meer in het dorp en het ontbijt in de gite bestond uit wat crackers met jam + koffie en thee.  Voor onderweg hebben we niets kunnen kopen. We hebben wel ons noodrantsoen nog maar zijn er wel zuinig op. Het is de bedoeling om de vader van H met Titia te ontmoeten op de camping in Luzy waar zij vanuit Zuid Frankrijk vandaag zijn gearriveerd. We lopen nu in de Zuid Morvan waar veel Nederlanders wonen. Het is hier echt een prachtig gebied. In Millay drinken we op een terras een cola en eten een baguette camembert. Zo, we kunnen er weer even tegen, nu op weg naar de camping. H heeft er flink de pas in. In Luzy aangekomen lopen we al gelijk langs de camping. Wij het terrein op en daar zijn ze. Het is een best wel wat emotioneel weerzien. Gelijk besluiten we maar  om nog een dag extra te blijven. De Vader van H vindt het wel erg fijn om ons te verwennen. Het is hier een goede camping met een zwembad, dat gaan we morgen eens uitproberen. We eten een lekkere preischotel uit de oven met kerrie en na de afwas is het heerlijk om wat bij te kletsen. Morgen gaan we ook nog op bezoek bij Hermien, een vriendin van vroeger van Papi Piet. Zij woont in Lucy.

1. Nicole:
    28 juni 2012
    Hoi Hetty en Jacq, wat gaat het goed he, tuurlijk zien jullie ook af en toe flink af lees ik, maar volgens mij gaat het toch allemaal best goed verder, en wat een eind al!! Hou vol hoor, wij vertrekken morgen naar Portugal, wel met het vliegtuig dat dan weer wel, hoewel dat hopen we want ze staken in portugal, anders ook maar gaan lopen geloof ik, haha, geen internet dus kan jullie de komende weken niet volgen, maar heel veel sterkte en plezier verder, en ben benieuwd hoe ver jullie straks zijn, groetjes Nicole Meijer
  2. Anouk Kuizenga:
    28 juni 2012
    Rust maar even lekker uit bij Papa en Titia, jullie hebben het verdiend ! Al 888 km gelopen, knap hoor !!
    Liefs Ben en Anouk
  3. F.van't Sant:
    29 juni 2012
    Hartstikke leuk de ontmoeting met Piet en Titia.Doe ze de groeten en zeg dat wij de caravan verkocht hebben.Te veel gedoe enz.Rust lekker uit en ga dapper verder.Als jullie zo doorgaan dan moet er op 30 april volgend jaar een lintje klaarliggen.Hart.groeten Trijn en Frits
  4. Peter Paul en Tonny:
    30 juni 2012
    Hoi Jacq en Hetty.
    Ontzettend leuk om jullie elke dag te volgen. Jullie lopen in Frankrijk bijna identiek aan onze route vorig jaar. En juist ook leuk te constateren dat jullie andere wegen lopen en vaak ook andere overnachtingsplaatsen hebben. De camping in Luzy was voor ons ook voortreffelijk, zeker met de Lidl recht tegenover. Door jullie te volgen lopen we onze tocht in gedachten weer. Het dagelijkse verslag, de plaatsen waar je doorheen loopt en de foto's, het is een geweldige tocht. Jullie genieten nu al met volle teugen maar je gaat nog veel en veel meer genieten elke dag dat je korter bij komt. Petje af voor de prestatie tot nu toe en blijf vooral schrijven en foto's plaatsen. Vooraf hebben we door alle drukte niet persoonlijk kennis kunnen maken. Eventueel ergens in het najaar als jullie aan afkicken en het nagenieten zijn. Zet 'm op, er komt nog zoveel moois.
    Peter Paul en Tonny
    Ultrea....