Afscheid

29 juni 2012 - Gueugnon, Frankrijk

Dag 46; 29 juni van Luzy naar Gueugnon 24 km (totaal 912 km)

Vannacht trok een heftig noodweer over met heel veel kabaal. Vanmorgen is het gelukkig droog. J voelt zich niet ziek genoeg voor nog een rustdag en wilt weer verdergaan. Na het ontbijt nemen we afscheid van Pap en Titia. H heeft het er even moeilijk mee. We starten rustig, de weg loopt vandaag vooral over asfalt langs weiden met koeien, verlaten gehuchtjes en glooiend landschap. Erg rustig is het hier om te wandelen, de zon is er nog niet wat wel zo prettig is. We lopen door Issy-l'Eveque waar we even pauzeren. Hier staat een mooi kerkje uit de XIIe eeuw, een monument historique. Binnen staat een beeld van de heilige Jacobus. De Morvan hebben we nu verlaten. Het wordt nu ook erg warm. In Gueugnon aangekomen, een saai industriestadje,  gaan we bij tourist info vragen waar we kunnen overnachten. Ze vinden een kamer voor ons in een motel waar we ook kunnen ontbijten. Voor het avondeten worden we door een broer van de eigenaresse naar een restaurant gebracht met een auto (zo'n 20 minuten rijden). Blijkbaar hoort dit ook bij het motel want de eigenaar hier is de man van de eigenaresse van het hotel. Het eten is niet zo bijzonder. We worden weer teruggebracht naar Gueugnon. Onderweg laat mevrouw (die ons kwam ophalen) aan ons nog de 2 varianten zien die we morgen kunnen nemen. Erg aardig. In het motel gaan we gelijk slapen want morgen weer vroeg op.

1. Titia Pieters,:
    29 juni 2012
    We hebben vandaag veel aan jullie gedacht en zijn opgelucht dat er weer een etappe is afgelegd ondanks een halfbakken Jacq. Jullie moeten de hartelijke groeten hebben van Paula, onze gastvrouw hier. Ze is vol bewondering. Liefs van ons, Papa.
  2. Mam:
    30 juni 2012
    gelukkig is j. weer wat opgeknapt. heel begrijpelijk hetty dat je het even moeilijk vond om weer afscheid te nemen van papa en t. maar straks zie je sander, daar kun je alvast naar uitkijken en dan wellicht ook eens lopen zonder bagage, dat moet dan een verademing zijn lijkt me. ik zit mn tijd uit tot de 9e, balen hoor met al die pijn maar straks heb ik een hele nieuwe "kop" ,ook nooit weg. lieverds hou je haaks, jullie zullen doorgaan. liefs mam
  3. Helmie en Jacqueline:
    30 juni 2012
    Zet hem op vooral nu Jack niet lekker is. Kijk wel uit straks in de warmte/hitte.( die er volgens de Ned. kranten aankomt)
    We genieten van jullie reisverslagen, je bent nu het gebied door waar mijn pa( oom Frits) en ma( tante Trijn) 14 dagen zijn geweest ( de Morvan).
    Succes met jullieverdere tocht en alles wat je onderweg meemaakt.
    Groetjes Helmie en Jacqueline
  4. Bas Crucq:
    1 juli 2012
    Hallo Jack en Hetty.

Het gaat fantastisch met jullie.
    Geweldig!!!!!!!!!!!
    Wij zijn net terug van een caravan vakantie van zeven weken en toen ik mijn email opende werd ik verrast met ongeveer iedere dag een verslag van jullie.
    Ik heb heb nu ongeveer de helft gelezen en vind het super.
    Jullie nemen lekker de tijd, beleven iedere dag weer wat nieuws en hebben de puf(nemen de moeite) om ons mee te laten genieten.
    Het wordt zo een prachtig boek.
    Wij wensen jullie nog veel loopplezier en avonturen toe.

Groeten Bas en Mineke
  5. Jan Vos:
    1 juli 2012
    Ik wens jullie een heel goed verder verloop van jullie
    vakantie-avonturen toe. Geniet ervan
    Groetjes van Jan Vos