Rupsen in ons nek

11 mei 2012 - Zoutelande, Nederland

De laatste voorbereidingen bestonden uit de rugzakken afvullen zoals ze meegaan, 12 Kg voor H en 14 Kg voor J. Daarna zijn we nog gaan lopen met die volle rugzakken. Eerst een mooie tocht van ongeveer 11 km in de Zak van Zuid-Beveland, in de omgeving van Oudelande -Kwadendamme. Enige dagen later zijn we gaan lopen van Vlissingen naar Zoutelande en terug over de hoogste duinen van Walcheren.Dat was een tocht van ongeveer 20 km en ook goed voor de beenspieren. Na wat verstellen van banden aan de rugzak van H hadden we ook deze tocht goed volbracht. Op een gegeven moment liepen we onder de bomen in het bos net voorbij Valkenisse, en plots werden we overvallen door hordes kleine groene rupsen die zich uit de bomen lieten vallen, zo..... in ons nek en op de rugzakken. Lekker hoor. we hadden direct genoeg voor een kleine maaltijd.

Donderdag 10 mei is er nog een stempel toegevoegd op ons credencial in de St. Jacobskerk te Vlissingen. In deze kerk is H. gedoopt dus vonden we het wel speciaal ook al is ons vertrek officieel vanuit Bergen op Zoom.

Nu zijn we klaar voor ons Blokske om Naar Santiago de Compostela, maar eerst gaan we nog twee dagen genieten op het bluesfestival in Kwaaiendamme, samen met onze vrienden uit Goes, Han en Marianne met hun caravan.

Iedereen tot volgende week en groeten van ons.

1. Mario en Vivian:
    11 mei 2012
    He Hetty en Jacq, nogmaals super veel succes en plezier met dit mooie avontuur! We houden jullie in de gaten en vinden het nu al leuk. Als jullie terug zijn spreken we jullie graag over de ervaringen! Veel liefs Mario, Vivian en natuurlijk Linsey.
  2. Pieter:
    11 mei 2012
    Succes, en doe ook mijn groeten aan Marianne en Han!
  3. Berry en Linda:
    veel plezier en succes!!
  4. Miek:
    11 mei 2012
    Heel veel plezier! Ik volg jullie gezellig via de blog, en leef met jullie mee!

Liefs van Miek
  5. Anouk Kuizenga:
    11 mei 2012
    Veel plezier op het blues festival, relax nog maar lekker voordat de tocht gaat beginnen!
    Ik vond je rugzak toch wel behoorlijk zwaar hoor Hetty, zou stiekem nog wat overhevelen naar die van Jacq ;-))
    Heel veel succes en we houden contact
    Liefs Ben en Anouk
  6. F.van't Sant:
    12 mei 2012
    Beste mensen,

Heel veel succes en kom gezond weer terug.
    Frits en Trijn
  7. Helmie en Jacqueline:
    Hoi hetty en Jack,
    Heel veel plezier!! Kom gezond weer terug!!

Groetjes Helmie en jacqueline
  8. Aurelia:
    14 mei 2012
    Een hele goede en mooie tocht toegewenst. Leuk om jullie te kunnen volgen. Groetjes Aurelia
  9. Riet rauwe:
    14 mei 2012
    op de valreep Hetty en Jacques : "Vaya con Dios !" Ik zou ook kunnen zeggen "goede reis ", maar aangezien jullie in de kerk je stempel hebt gehaald hou ik het bij bovenstaande bekende spreuk, vertaald "ga met God !" Zal jullie site nog wel eens bekijken . Ben benieuwd wat jullie beleven , groet , Riet Rauwe