Van Nachtmens naar Ochtendmens....

23 april 2012

Nou Nou,, dat waren vorige week een aantal stevige wandeldagen van tussen de 16 'tot 20 km per dag met de beladen rugzak. Door weer en wind, met regen en hagel, stapten wij dwars over Walcheren, een rustmoment bij het kapelletje van Hoogelande, en door de Zak van Zuid Beveland met z'n mooie bloemendijken en fruitbloesems. In Heinkenszand een rustpauze (Mark, je was niet thuis). Leuk vonden wij het ook nog, het gewicht van de rugzakken was goed verdeeld zodat we er geen last van hadden. De blaren van H zijn verdwenen dus dat is ook goed nieuws..(dank je wel Mineke). Een probleem is er wel... J is zowat zijn hele leven opgegroeid als nachtmens (als bebie was tie s'nachts ook al wakker ) en ziet meestal zijn bed pas s'nachts tegen half twee. Dat zal natuurlijk niet mogelijk zijn tijdens ons Blokske Om. Af en toe probeert J dan wel eens VROEG te gaan slapen, 23.00 uur of zo, maar ligt dan om 04.13 uur al naar het plafond te staren. Dit werkt dus ook niet helemaal. We zien wel. De ochtendmens J zal vanzelf wel komen.

Wat gaat er mee??? Voor ieder apart : rugzak met regenhoes, slaapzak en slaapmatje, lakenzak, 2 kussenslopen, 2 lange afritsbroeken, korte broek, 2 t-shirts, thermo ondergoed, 1 mouwloos hemd, 1 fleecevest, zwemgoed, 3 onderbroeken, 3 paar sokken, regenjas en -broek, 1 paar wandelschoenen (Meindl), hoofdlampje, 2 lichtgewicht handdoeken, 1 paar crocs, leesbril, lepel, vork, mes en mok, toilettas gevuld, zonnebril, buf (H), pet, zuidwester, 1 paar wandelstokken (H), camelback (waterdrinkzak).

Voor samen: Tent + onderzeil, ehbo set, veiligheidsspelden, postelastieken, routeboekjes en kaarten, reisdocumenten, de nodige elektronica om contact met de weblog te onderhouden + oplader.

Dit was het weer voor deze X.

Vergeet ik nog te vermelden dat we ook nog aan de rugzakken meenemen: 1 Samsung flatscreen TV diameter 165 cm op de rug van J , en een goed gevulde dubbeldeurskoelkast met witte wijn en bier op de rug van H. Dit is om de voetbal goed te kunnen volgen onderweg.

Tot ziens ... J & H.

1. Titia Pieters,:
    23 april 2012
    Heel interessant om te lezen wat er allemaal in die rugzakken mee gaat, had ik geen idee van, maar die flatscreen tv en die koelkast daar zou ik wieltjes onder doen hoor, anders geeft dat problemen en dat
    zou jammer zijn!
  2. Wilna:
    24 april 2012
    ik vid jullie enorm dapper!
  3. Helmie en Jacqueline:
    Hoi J en H,
    Echt leuk om julie reis zo te volgen.Ondanks de minimale hoeveelheden die mee gaan in een rugzak, lijkt het me nog steeds zwaar om te tillen. Over hoeveel gewicht heb je het??
    Ik kan je van onze verhuizing vertellen dat een flatscreen tv onhandig is om te tillen hi,hi.( we hebben nog een steekwagentje over vd verhuizing, idee??
    Heel veel succes straks met de start van de tocht, het komt nu met grote stappen dichterbij!!
  4. Piet, je weet wel:
    24 april 2012
    Jullie vergeten wel te melden dat er halverwege een "pakezel" komt om spullen af te leveren en het overtollige meen te nemen naar de basis. Voor de rest loop ik over van bewondering voor jullie onderneming.
  5. F.van't Sant:
    Lieve,dappere mensen,
    Las ik nu cm of mm?Het voetbal gaat hem toch niet worden,dus is het beter maar zo klein mogelijk te kijken.Nu al een fantastische reiservaring,zet hem op en overdag genieten en 's nachts slapen.Wij weten op onze leeftijd er alles van.Oom Frits,Tante Trijn.
  6. Anouk Kuizenga:
    24 april 2012
    Nou jullie zijn goed bezig hoor en Hetty, je staat ontzettend leuk op de laatste foto's!! En Jacq, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om 's nachts te lopen maar dat is toch een beetje jammer van het uitzicht... dus zet 'm op enne neem een wekkertje mee :-)
    Liefs Ben en Anouk
  7. Michel van loon:
    1 mei 2012
    Je kan de voetbal ook bijhouden op een I-pad.Nou sterkte met deze geweldige onderneming.Oudoe vanuit het Krabbegat
  8. Henk Franken:
    2 mei 2012
    Heej H. en Jeeeeeeeee,
    is 't nie veul makkelijker om 'n klein aan'angwagetje meej te nemen? As ik allemaal lees wa jullie meej gaan sjouwe, denk ik 't zo mar 's van wel. Dan kunde lekker afwisselend da ding trekke. H. bergop en Jeeeeeeeee bergaf. En op zondqags gewoon andersom vor de afwisseling. Dan ken t'r ok altijd eentje wa ruste onderweg, of ondertusse wa konijne, 'aze en wegrennende peeje vange vor 't avondete.
    Trouwes ik zien da jullie nog wa vergete zijn???!!! 'n 'arstikke lang stukske verlengsnoer! Eentje meej minstes twee stopkontakte d'r aan; eentje vor die koelekeskast en de andere vor die plattebuisteevee (kunde die trouwes ok gebruike as kaggel en om te koke en te bakke? Of doen jullie allenig mar wokke onderweg?).
    In iederst geval nog veul leutige oefendage gewenst (nie te veul 'oop ik, want anders edde al die kielometers die ge wil lope al gedaan voorda ge d'r aan ga beginne!) en 'opeluk zien we jullie nog 'n kirke voor dagge weg ga. Vor 't zelfde geld lopte nameluk erges abbuis en voordagge't wit stade daarna zomar 'elemaal aan de Chineese Oceaan. Dan duur 't wel 'eel erreg lang eer ge weer t'rug zijt en da ken natuurluk nie eeeej.
    Bergse Stap, Stoom en Groetjes,
    Enk
  9. Evita en Peter:
    5 mei 2012
    Hallo Hetty (en Jacq),

Heel veel plezier toegewenst op jullie wandeltocht! We zijn erg benieuwd naar de verhalen. Inmiddels zijn we een klein maandje verder en wilden we je even laten weten dat alles hier goed gaat. Sterre groeit als kool en leert ons elke dag bij; dat zal de komende 20 jaar nog wel zo blijven.
    Groetjes en vergeet de talkpoeder niet!!!
  10. Leenders Theo:
    7 mei 2012
    Hallo Jacq en Hetty,

Ik lees wel dat jullie al goed op dreef zijn.
    En jullie hebben al genoeg tips van vrienden en kennisen ontvangen zie ik.
    Heb je wel al gereserveerd bij de broeders in Huybergen dan hoefde namelijk de eerste dag nie oe tent op te zetten.
    Groetjes Theo Leenders
  11. carolien: