De eerste dagetappe

15 mei 2012 - Huijbergen, Nederland

Dag 1; 15 mei Van Bergen op Zoom naar Huijbergen 15 km (totaal 15 km).

Vanzelf ging het, deze eerste dagetappe. Rustig aan gestart (in de regen) en nog afscheid genomen van Toos en Co, de zus en neef van J. Daarna aan de route begonnen die op enkele honderden meters passeerde van het het graf van de ouders van J, dus hier nog een kort bezoekje aan gebracht. Tevens was dit het meest noordelijke punt van onze route. Vanaf hier alleen nog maar zuidwaarts. Ook krijgen we af en toe de zon nog te zien. Vandaag hebben we voornamelijk door de bossen gelopen. Hier kwamen we langs een meer dan 300 jaar oude lindeboom die de wandelboom genoemd wordt omdat z'n takken tot op de grond hangen. Via de vliegbasis Woensdrecht bereiken we Huijbergen wat voor vandaag ons eindpunt is. We overnachten in het Broederhuis St Marie waar J in het verleden vaak gewerkt heeft aan de klimaatinstallatie.

Morgen is het ongeveer 1 km lopen tot aan de Belgische grens dus verlaten we Nederland al vrij snel. Nog even een technische uitleg: De kilometers die het Google kaartje aangeeft (rechte lijnen dus) klopt niet met de werkelijkheid. Ons pad slingert natuurlijk waardoor we meer kilometers maken.

Dit was het voor vandaag, tot de volgende keer maar weer.

1. Miek:
    15 mei 2012
    Spannend hoor, de eerste stappen in jullie avontuur!
    Heel veel succes en pas goed op jullie zelf!
    Liefs van Miek
  2. Nick:
    15 mei 2012
    Nog even en jullie zijn er al :p
    Veel plezier, succes en pas goed op jullie zelf.

Groet van Nick
  3. Nicole:
    15 mei 2012
    De kop is eraf dus, heb aan jullie gedacht vandaag hoor, heel veel wandelplezier!!!
  4. Marco, Renata, Lynn en Ryan Arendse:
    16 mei 2012
    Heel veel succes en hopelijk zit het weer tijdens de wandelingen ook mee!
  5. Nicol:
    Hallo Jack & Hetty,
    Ik heb reisverslag gelezen.Het broederhuis in Huybergen
    ken ik want daar heb ik 4 jaar gewoond tussen 12-16 jaar heb ik daar gewoond en gestudeerd en muziek(eigen bandje Cliff Elvis Shadows).

Veel plezier vervolg voetreis.

Nico
  6. kees iriks:
    veel succes
  7. Mam:
    16 mei 2012
    Wat geweldig meteen al de eerste dag jullie verslag, heb veel aan jullie gedacht (regen) , dus vandaag na 1 km Belgie in. Succes hoor en genieten maar,
    liefs Mam
  8. F.van't Sant:
    16 mei 2012
    Met eerbiet en respect de tocht begonnen,geeft een gelukkig einde aan.Oom Frits,Tante Trijn
  9. han en marianne:
    16 mei 2012
    Na een gezellig weekend in kwadendamme is de werkelijke route gestart.Heb samen veel stapplezier en geniet van alles om je heen, dan wordt het een mooie tocht. Han en Marianne.
  10. Peter Paul en Tonny:
    17 mei 2012
    Hoi Jack en Hetty,
    Eindelijk de start van een geweldige reis....
    Leuk dat jullie ook bluesliefhebbers zijn, dat wisten we nog niet.
    Wij wensen jullie veel wandelplezier en heel veel mooie ervaringen, belevingen, ontmoetingen en hartelijkheid toe. Dat jullie maar hetzelfde mag overkomen als ons, n.l. voor de rest van jullie leven een terugblik op een fantastisch mooie reis en ervaring, en altijd heimwee naar het" onderweg zijn" en de levensvrijheid. Hopelijk mogen we jullie na afloop een keer ontmoeten.
    We blijven jullie volgen.

Ultreia!
    Peter Paul en Tonny
  11. Michel van loon:
    17 mei 2012
    Succes en geniet van de vrijheid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wij gaan op vakantie maar volgen jullie toch via onze IPad