Rode paden en Rode dorpen....

15 september 2012 - Rabanal Del Camino, Spanje

Dag 124; 15 september van San Justo de la Vega naar Rabanal del Camino 24 km (totaal 2379 km)

We lopen eerst naar Astorga voor een ontbijt. Dit is ongeveer 3 km lopen. Hierna bezoeken we de kathedraal, een prachtige kerk. In Astorga zijn herinneringen aan de Romeinse tijd goed te zien: de Romeinse stadsmuren, een Romeinse poort (bij het bisschoppelijk paleis), Romeinse huizen, tempels, thermen en een stelsel van kanalen. Bij het verlaten van Astorga struikelt H over een betonnen randje in de stoep en valt voorover. Ze probeert haar val nog te breken maar dat lukt niet door het gewicht van de rugzak. In eerste instantie valt de schade mee, wat schaafwonden in het gezicht, linkerhand en knieën. Met water schoongespoeld en verder. Maar al snel voelt H pijn bij het ademhalen en ze weet genoeg, gekneusde ribben. Ze is "geplet" tussen haar rugzak en betonnen stoep. Wat een pech!!! Maar helaas zegt ze, niets aan te doen, we moeten door. Vandaag komen we een aantal plaatsjes tegen dus kunnen we voldoende rustpauzes nemen want het wordt warm vandaag. Ook klimmen we 300 m, weliswaar verdeeld over 24 km dus dat valt mee.  We lezen in onze ANWB gids dat onze route niet meer loopt door Castrillo de los Polvazares maar dat het bezoeken van dit dorp zeer de moeite waard is dus besluiten we er een kleine omweg voor te maken. In dit dorp is een populaire Spaanse televisieserie opgenomen, we weten niet welke. De rode tint is heel karakteristiek voor dit dorp, zeer mooi. Omdat we de tijd hebben genomen deze 2 stadjes te bekijken arriveren we pas om 17.00 uur in Rabanal del Camino waar we in de eerste albergue die we tegenkomen een bed nemen, we zijn moe en het is warm. Nu eerst een biertje en een sangria (die hebben ze niet altijd).

1. Hugo, Natascha, Luca, Esmee en Kyan:
    15 september 2012
    Mmmm Lekker al die sangria, ik heb dit drankje een keer op Tenerife gedronken en vond het erg lekker, geniet er maar lekker van.