Reiki

11 augustus 2012 - Aire-sur-l'Adour, Frankrijk

Dag 89: 11 augustus van Nogaro naar Arblade le Bas 20 km (totaal 1658 km)

Vannacht hebben we op een zaal geslapen met 16 bedden die allemaal bezet waren en waar het bloedheet was ondanks de open ramen. De wekker gaat om 05.30 uur dus opstaan, heel stil onze spullen naar een ernaast gelegen ruimte gebracht en daar de boel ingepakt. Na een snel ontbijt zijn we weer op weg. Buiten is de temperatuur aangenaam. We komen jongelui tegen die gefeest hebben op een festival dat gisteren van start is gegaan. We dachten de warmte voor te zijn door zo vroeg te vertrekken maar het blijkt vandaag een voornamelijk grijze dag te zijn. We schieten lekker op. H loopt vandaag nog een dag zonder rugzak, deze gaat per taxi naar de gite van vanavond. Onderweg lopen we een stuk samen met Bea (uit Zwitserland), we hebben haar ontmoet in de gite in Eauze. Ze heeft dezelfde blessures als H. We eten samen op een picknickplaats waar ze ons een stuk meloen aanbiedt. Ze vertelt dat ze gisteren tijdens een rustmoment onder een boom zat waarin blijkbaar een wespennest zat. Ze was erg bang geworden en heeft enkele steken opgelopen. Erg heftig hoor. We lopen nog een stukje samen op en nemen dan afscheid van haar. Haar route loopt vandaag anders dan die van ons dus we weten niet of we elkaar nog tegenkomen. We gaan verder voor de laatste kilometers naar een gite die wat van de route afligt. Om 14.00 uur komen we hier aan en krijgen een bijzonder vriendelijk onthaal. Veronique en Pierre uit Wallonie zijn 10 jaar geleden op de fiets vertrokken uit België na alle bezittingen te hebben verkocht. Na 2,5 jaar rondgetrokken te hebben (eerst naar Santiago) hebben ze dit huis gekocht en zijn hier een gite begonnen. We hebben de gite voor onszelf en zijn na het douchen in slaap gevallen. Pas om 17.00 uur worden we wakker. Buiten op het terras genieten we van de omgeving en doen verder lekker niks. Veronique heeft heerlijk gekookt, een salade vooraf en daarna pasta met zalm in een romige saus en fruityoghurt na. Natuurlijk ontbreekt de wijn niet. Daarna koffie en thee. Veronique heeft H aangeboden om Reiki te proberen dus na het eten wordt de behandeling gestart. De warmte op de rug voelt erg aangenaam voor H en hierna gaan we gelijk slapen. Morgen lopen we maar 8 km dus gaan we eerst maar eens lekker uitslapen.

1. F.van't Sant:
    13 augustus 2012
    Wie niet sterk is (rugpijn)moet slim zijn.Rugzak prive en met taxi vervoerd.Prima idee.Kunnen jullie zo met een rein geweten de eindstreep overstappen.Geweldige doorzetters zijn jullie.Ik zou allang een kaarsje hebben opgestoken en in de trein proberen deze kaars brandend te houden.Wellicht wat vroeg maar Hetty de verjaardagskaars brandt al.Gr.Trijn en Frits
  2. Piet, je weet wel:
    13 augustus 2012
    Het schiet dus al lekker op richting Spaanse grens. Anouk en Ben zijn vandaag vertrokken en hebben de doos met spullen meegenomen, zodat jullie weer kunnen aanvullen. Het zou de bedoeling zijn jullie in Spanje op te zoeken. Gisteren het sms-je gekregen en beantwoord, hopelijk nu wel ontvangen. De auto is vanmorgen vervoerd naar Goes en nu maar afwachten. Liefs van mij, Papa.
  3. Mam:
    17 augustus 2012
    overmorgen word je 50 hetty, ik weet niet of er verbinding is maar natuurlijk zet ik de skype aan. in ieder geval een sms'je voor dit kroonjaar. vandaag m'n mitella eraf en een katrol aan de deur om arm te oefenen. nu dus eindelijk aktie. ik hoop je met 2 armen te kunnen omarmen in oktober. liefs voor jullie 2. mam
  4. Eduard en Tonia Breugelmans:
    18 augustus 2012
    Ik volg jullie al een tijdje met veel bewondering. Nu lees ik dat Hetty !9 Aug. 50 wordt. Dus even Gefeliciteerd en nog heel veel wandelgenot allebei.