Pelgrimsmenu

3 juli 2012 - Montverdun, Frankrijk

Dag 50; 3 juli van Noailly naar Saint Haon le Chatel 19 km (totaal 998 km)

Het belooft een warme dag te worden, de zon is al goed aanwezig bij ons vertrek. We merken dat de mensen gaandeweg meer begaan zijn met de pelgrims. We horen steeds vaker roepen "bon route" van mensen die voorbij lopen of fietsen. Ook krijgen we regelmatig water aangeboden wat zeer welkom is. Op onze route van vandaag komen we het bord Santiago 1750 km tegen (zie foto). Bijna al op de helft dus.
Volgens onze gegevens is er geen mogelijkheid voor warm eten op ons overnachtingsadres dus besluiten we vanmiddag warm te eten. Een bijzonder vriendelijke bediening in Saint Romain la Motte. En of we nog water willen voor onderweg. Hartverwarmend. Vlak voor de aankomst in Saint Hoan le Chatel mogen we nog even steil omhoog klimmen. Boven aangekomen zien we een bijzonder stadje. Het is absoluut de moeite waard om hier een bezoek aan te brengen. Dit museumstadje heeft een lange geschiedenis die start in de 13e eeuw. Met 400 inwoners bezit het gebouwen uit de Middeleeuwn en de Renaissance. Er blijkt toch een restaurant te zijn waar we een pelgrimsmenu krijgen aangeboden voor € 10,- pp. Een groene salade vooraf, tortelini met pesto en tomatensaus als hoofdgerecht en als toetje creme brulee voor J en een fruitsalade voor H + een halve liter rode wijn erbij met een karaf water. Het was super. We hebben heerlijk gegeten in een aangename omgeving.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Piet, je weet wel:
    7 juli 2012
    Goede berichten,blij even iets te horen/te lezen,probeer volgend weekend jullie op te zoeken.Communiceren jullie vrijdag even, een sms met verblijfplaats is voldoende. Doe er even de postcode bij, Frankrijk heeft veel plaatsen met dezelfde naam.
    Goede reis verder, liefs Papa/Piet.
  2. F.van't Sant:
    8 juli 2012
    Wat hebben jullie een mooie tocht.Hoe zuidelijker hoe gezelliger de plaatsen niet waar?.Doorzetters en waterdrinkers als de bovenste de beste.Ik hoor niets meer over blaren?,een goed teken.Het ultieme moois moet nog komen zowel in de natuur als in de kerk.Groetjes van Trijn en Frits.
  3. René de K.:
    10 juli 2012
    Hallo dappere pelgrims,

Met aandacht volg ik jullie reisverslagen, interessant en plezierig om jullie zo te kunnen volgen.
    Bedankt daarvoor en bon courage verder!

René