De Loirevallei

2 juli 2012 - Montverdun, Frankrijk

Dag 49; 2 juli van Marcigny naar Noailly 21 km (totaal 979 km)

Na een prachtig ontbijt in een gewelfde sfeervolle kelder, nemen we afscheid van onze hospitaleros en natuurlijk van onze woonwagen. We kopen nog een vers stokbrood voor onderweg en toen via een echte Franse weekmarkt, waar nog levende dieren verhandeld worden (een oud vrouwtje koopt 5 kippen die in een doos worden gestopt), de stad verlaten. Net buiten de stad gaan we de Loire voor de eerste keer over. Op onze routekaarten zien we dat we de rivier nog vaker zullen kruisen. We lopen door een mooie omgeving die al redelijk begint te glooien, het gebergte komt steeds dichterbij. Na 21 km bereiken we de gite communal, onze slaapplaats voor deze nacht. Niet te vergelijken met onze sfeervolle vorige overnachting. H regelt een aantal slaapplaatsen voor de komende week en J gaat koken, 2 blikken zuurkool met spek en worst opwarmen in de magnetron (Bwaaa). Ja ja, na een aantal keren eten in diverse restaurants kan de boog kan niet altijd gespannen staan. (Het was erg lekker vond H). Intussen slaapt H en J tuttert de fles wijn leeg Zo heeft ieder wat te doen, tot morgen maar weer.

1. Anita:
    6 juli 2012
    Ha luitjes wa een @$%%weer daro. Maar Jacq na dit jaar kende gij toch wel solliciteren bij tour de franxe en de plek van Maarten ducro over te nemen wat een feiten kennis. Maar diep respect voor jullie doorzettings vermogen. groeten uit de Bosstraat