Getrouwd.............

16 juni 2012 - Chastellux-sur-Cure, Frankrijk

Dag 33; 16 juni van St Florentin naar Pontigny 20 km (totaal 674 km)

Bij het ontbijt staat een kan koude koffie klaar (van de vorige avond???). Deze moet blijkbaar worden opgewarmd in de magnetron (Bah!!!) Ook de thee moet op deze manier worden klaargemaakt. De sapjes zijn lekker, ananas en sinasappel. Na het vertrek lopen we eerst weer langs de N77 via een voetpad. Daarna gaan we langs het spoor en onder het spoorviaduct van de TGV het bos in waar H met korte broek werkelijk lek wordt gestoken door de muggen. In Pontigny aangekomen blijkt er weer niets open te zijn om te eten. Alleen een tabac (sigaretten en iets drinken). Wij naar binnen, we kunnen er ook nog eten kopen voor de avond om zelf klaar te maken, het wordt een blik paëlla. Op weg naar onze overnachting begint het te stortregenen, de deur van de mairie staat open, wij naar binnen, blijkt er een trouwpartij aan de gang te zijn. H wordt aangesproken door de moeder van het bruidspaar, het is een kort gesprekje maar erg bijzonder, het bruidspaar komt de trap af, de moeder is nu druk met foto's maken. Het bruidspaar wordt buiten letterlijk bekogeld met zakken rijst, H blijft binnen wachten en wordt nog even aangesproken door de burgemeester met sjerp (in de kleuren van de Franse vlag). De laatste dagen horen we steeds vaker "bon courage". Zo ook hier en dat voelt toch wel erg bijzonder. De regenbui is over dus gaan wij op weg naar ons overnachtingadres. Weer een heel huis voor onszelf bij zeer vriendelijke mensen.