Zonder ontbijt...

21 mei 2012 - Leuven, België

Dag 7; 21 mei Van Kampenhout naar Leuven 18 km (totaal 135 km)

We pakken snel de tent in en vertrekken van deze ongezellige camping met alleen een koek van de St Jacobskerk Vlissingen en een paar slokjes water. We lopen weer verder langs het ellenlange kanaal dat eindigt in Leuven. In Leuven lopen we door naar Tourist Info. Op de markt worden we nog aangesproken door mensen die de schelp aan onze rugzak zien hangen en ons vragen of we naar Santiago de Compostela op weg zijn We hebben een aangenaam gesprek met 2 dames uit Canada en een echtpaar. Ze zijn bijzonder geïnteresseerd en vol lof over onze onderneming. We krijgen nog het advies om veel water te drinken (voor de benen). Bij Tourist Info belt de baliemedewerkster voor ons naar het logeeradres dat in onze routegids staat. Er is plaats voor ons. We worden als vorsten ontvangen bij dit echtpaar. Gene, een Amerikaan getrouwd met Caroline, een Nederlandse. Zelf hebben ze ook de camino gelopen en zijn vele jaren hospitaleros geweest in Los Arcos, Spanje. We mogen gebruik maken van de wasmachine zodat onze spullen weer heerlijk schoon worden. S'avonds hebben we lekker gegeten in Leuven, het adres van het restaurant hebben we gekregen van Gene en Caroline. Prima restaurant, lekker buiten gezeten, 't was een warme dag. Bij terugkomst nog gezellig zitten praten over hun ervaringen onder het genot van lekkere koffie (nespresso) en thee. Hierna beginnen we aan onze welverdiende nachtrust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anouk Kuizenga:
    22 mei 2012
    Ja dat is af en toe wel heftig natuurlijk, zonder eten naar bed en dan ook weer zonder ontbijt op pad.. toch maar goed die koeken uit Vlissingen! Maar de mooie momenten overheersen zo te horen wel, gelukkig! Leuke ontmoetingen !
    Liefs Ben en Anouk
  2. Mam:
    23 mei 2012
    Jullie hebben je er dus kranig doorheen geslagen, :ongezellige camping , geen avondeten, geen ontbijt, maar dan zijn er de Jacobskoeken uit Vlissingen. Ik kijk alweer uit naar jullie volgend reisverslag. Met S. gaat het goed, Nick komt vrijdag 23 mei hier eten. Ik denk veel aan jullie.
    liefs Mam
  3. Berry en Linda:
    23 mei 2012
    Wel wat zwaar denk ik als de omstandigheden zo erbarmelijk zijn (regen en onweer, geen avond eten, geen ontbijt) maar dan weer lekker buiten eten bij een prima restaurant maakt dan alles wel weer goed toch
  4. Miek:
    25 mei 2012
    Jullie maken op deze manier in een paar dagen meer mee dan sommige mensen in een maand! :D
    Leuk dat jullie zoveel aanspraak hebben!
    Heel veel succes!!