Van het ene uiterste naar het andere...

20 mei 2012 - Kampenhout, België

Dag 6; 20 mei Van Onze Lieve Vrouwe Waver naar Kampenhout 23 km (totaal 117 km)

Na een fantastisch ontbijt nemen we afscheid van Hilde en Peter. Ze nodigen ons nog uit om bij hen te komen overnachten als we in de buurt zijn van Montreal du Gers waar ze een vakantiewoning hebben. Geweldig aanbod. We wandelen verder langs een gruwelijk gevaarlijk ogende lipoptrekkende watertandende hond (gelukkig achter een hek). Het beest gaat vreselijk tekeer tegen ons. Goed moment dus om de dazer te testen. En ja hoor, het werkt. Het beest is gelijk stil, wendt zijn kop om en druipt af. Even later komt hij terug naar het hek en kijkt ons aan met schele ogen en maakt geen geluid meer. Wij vervolgen onze weg. Voor Mechelen verlaten we de GR 12 op zoek naar de Via Brabantica, een vervolgroute. Nog een gezellig terrasje aangedaan en verder op pad. Onze route brengt ons naar de Leuvense Vaart. Hier stappen we de Provincie Brabant binnen. Aan het kanaal moet de camping liggen die het einddoel is van deze dag, in Kampenhout. De lucht wordt steeds dreigender, we komen terecht in regen en onweer tijdens de laatste km's van deze dag. De camping is moeilijk te vinden, slecht aangegeven + nog op de andere oever ook. Eenmaal aangekomen blijkt de eigenaar niet aanwezig, hij is gaan eten. Wij bellen en na ongeveer 20 minuten (die wij staand in de regen doorbrengen) komt hij opdagen. We zetten de tent op (gelukkkig is het droog geworden ondertussen) we douchen, lekker heet, J komt rood als een kreeft terug in de tent en zonder eten gaan we slapen.

1. F.van't Sant:
    23 mei 2012
    Zo te lezen gaat alles perfect.Houden zo.Veel succes en denk om te blaren.Frits en Trijn.
  2. Piet, je weet wel:
    26 mei 2012
    Hallo jongens, nog niet alle berichten gelezen want de batterij raakt leeg, heel veel sterkte en liefs, zoek snel het goede weer op. Liefs Titia en Piet.