Dit nooit meer .....

1 september 2012 - Burgos, Spanje

Dag 110; 1 september van Granon naar Villambistia 23 km (totaal 2076 km)

Na een onrustige nacht (snurkende vrouw bij ons op de kamer) en J die midden in de nacht H wakker maakt met z'n geroep: dit nooit meer, weer op weg door een golvend heuvelland aan de voet van de Sierra de la Demanda. We hebben regelmatig prachtige vergezichten. We passeren de grens tussen de autonome regio Rioja en de provincie Burgos die bij de autonome regio Castilla u Leon hoort. We moeten een aantal keren de drukke N120 oversteken en een pad volgen dat evenwijdig hieraan loopt. Via stapstenen steken we de bedding over van een riviertje en bereiken we Castildelgado. Vervolgens lopen we door de plaatsjes Viloria de Rioja, Villamayor del Rio, Belorado, Tosantos en bereiken we Villambistia waar we overnachten. De pelgrimsherberg (Albergue San Roque) grenst aan een plaatselijke bar met restaurant waar de slaapplaatsen worden geregeld. Ook de medepelgrims uit Frankrijk zien we hier weer. We lopen enigszins gelijk op sinds Le Puy en Velay waar ze zijn gestart. Met elkaar op een zonnig maar erg winderig terras een wijntje gedronken in afwachting van de maaltijd om 19.00 uur. Er zou geen ontbijt zijn de volgende ochtend maar we kunnen wel een sandwich bestellen dus dat doen we. De snurkende vrouw is hier ook maar H is zo moe en heeft in 1 oor een oordopje gedaan (op het andere oor is ze gaan liggen) zodat ze prima heeft geslapen en uitgerust wakker wordt. J heeft eerst nog naar muziek geluisterd zodat hij met de muziek in z'n hoofd kan gaan slapen en dus ook geen last heeft gehad van het gesnurk.