Mythe's en Legendes

15 juli 2012 - Fontans, Frankrijk

Dag 62; 15 juli van Saugues naar Le Sauvage 21 km (totaal 1234 km)

Deze streek staat bekend om zijn vele mythe's en legendes. Het zijn er teveel om hier te vertellen dus een kleine greep eruit. Een dochter van een boer werd gebeten door 2 enorme kikkers waarin de zielen zouden huizen van zijn 2 ongedoopte kinderen die gestorven waren. Een andere legende verteld het verhaal van een bewegende steen uit de Druïdentijd in de omgeving van Chanaleilles. En dan is er nog de mythe over het beest van Gevaudan. Een wolf die meer dan 100 slachtoffers heeft gemaakt, vooral vrouwen en kinderen tussen 1764 en 1767. Vandaag hebben we dus gewandeld met al deze verhalen in onze gedachten en omdat we niet goed opletten, er is ook zoveel moois te zien, nemen we een verkeerde afslag met als gevolg deze mooie natuurfoto. We ontdekken al snel onze fout dus meer dan een km hebben we niet omgelopen hoor. Het is een prima wandeldag, af en toe een druppel regen met pas de laatste 100 meter wat meer regen. Ons overnachtingsadres ligt midden in de bossen. Rond 1048 ontstond hier de eerste religieus-militaire hospitaalorde tijdens de kruistochten. Deze orde werd bekend als de orde van Malta. In dit gebouw, Le Sauvage, is onze gite voor de nacht.

1. Mam:
    18 juli 2012
    wat weten jullie ontzettend veel te vertellen over elke streek/plaats waar jullie doorheen komen. jullie kunnen straks verder als reisgids voor anderen hoor, petje af. we hebben elkaar pas gesproken en gezien via de skype (wat een uitvinding), het brengt jullie zo dichtbij. hou vol. liefs van mam
  2. Ellen:
    18 juli 2012
    Hallo Jacq en Hetty,
    Matthijs en ik lezen iedere dag jullie reisverhalen...echt heerlijk! ook al hebben we nog bijna geen berichten geschreven...we denken wel vaak aan jullie....en vooral aan hoe het rond oktober zal gaan (of jullie dan niet vreselijk moeten afkicken). Jullie zijn nu heerlijk iedere dag buiten, zou graag willen ruilen (maar helaas zitten hier 2 poesjes die ik niet mee kan nemen en niet alleen/met oppas wil laten)
    Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal

groetjes
    Matthijs en Ellen
  3. Helmie en Jacqueline:
    19 juli 2012
    Hallo hetty en Jacq
    Echt heel leuk om jullie belevenissen te lezen. Wat een doorzettings vermogen, nu gaat het bultje op , bultje af. Als je naar de tour kijkt op tv denken wij alleen maar"hopen dat je daar niet over heen moet"anders wordt het een pfffffff momentje.
    Blijf doorgaan en zijn erg benieuwd naar de volgende verhalen.
    Groetjes helmie en Jacqueline