Een mooie tocht

14 juli 2012 - Fontans, Frankrijk

Dag 61; 14 juli van St Privat-d' Allier naar Saugues 19 km (totaal 1213 km)

Het belooft een heftige dag te worden met 600 m klimmen en 540 m dalen. Ons vertrekpunt ligt op 890 m hoogte. Na 7 km bereiken we Monistrol-d'Allier op 619 m. Monistrol ligt in een klein bekken, de samenkomst van 2 kloven, gorges. We doen hier wat inkopen en verlaten het dorp weer. We mogen gelijk steil klimmen naar 1022 m langs diepe afgronden. Het uitzicht is werkelijk formidabel. Hoog boven op de berg zien we diep beneden ons een tunnel van de spoorlijn Parijs-Nimes, aangelegd tussen 1842-1868. Ook passeren we een kapel in een grot,  de kapel van la Madeleine. Uiteindelijk klimmen we tot 1069 m. Deze berg, de Margeride, is waarschijnlijk het uitgestrektste granietmassief van Europa. Ons eindpunt van deze dag, Saugues, ligt op 960 m. In de gite is het druk maar we krijgen een 2 persoonskamer dus toch nog wat privacy deze dag. Dit zal waarschijnlijk de komende maanden een luxe blijken.

1. Stella:
    16 juli 2012
    Hallo daar dappere pelgrims,
    Het is fijn om te lezen dat jullie beginnen te genieten van deze mooie tocht. Ik geniet met jullie mee en doe m'n eigen tocht een beetje over. Blijf vooral schrijven voor ons achterblijvers! En geniet met volle teugen!!!

Ultreia, bon camino en courage.
    Stella.
  2. Berry en Linda:
    16 juli 2012
    oooo daar is die zon dus...
  3. F.van't Sant:
    17 juli 2012
    Wij bewonderen jullie doorzettingsvermogen en daarbij ten volle genieten van de omgeving.Jullie kennen elkaar al goed is het niet.Zo'n vakantie lijkt mij ideaal voor een prima relatie.Veel succes en veel plezier.Hoe komen jullie aan die wetenswaardigheden.?Hart.groeten Frits en Trijn