Een mooie sterrenhemel

15 augustus 2012 - Navarrenx, Frankrijk

Dag 93; 15 augustus van Arzacq Arrazziguet naar Pomps 22 km (totaal 1722 km)

Tringelingeling.... 05.30 uur loopt de wekker af. Een mooie sterrenhemel met een maan als een sikkel op z'n rug verwelkomt ons. Nog effe snel ontbijten en in de schemer op weg, eerst langs de bakker die hier speciaal voor de pelgrims om 06.30 uur open gaat. Daar een verse pain en 2 chocoladebroodjes gekocht voor onderweg. Vandaag zijn we precies 3 maanden aan ons blokske om bezig. We hebben allebei, sinds we over de helft zijn, dat - jammer, het loopt naar zijn eind gevoel - want dit is toch wel een heel bijzondere manier van reizen wat ons erg bevalt. Wie weet over een paar jaar toch weer eens een ander stuk van de route ondernemen. Wat betreft de titels en lokaties bij de foto's lopen we achter, maar dat wordt allemaal nog bijgewerkt. Zo kan iedereen, die dat wilt, later nog eens terugkijken waar de betreffende foto's genomen zijn. De route van deze dag is mooi met vaak zicht op de Pyreneeën die steeds dichterbij komen. De ochtend begint zonnig maar na een paar uur komt er bewolking opzetten, voor ons alleen maar gunstig. Zo rond 13.00 uur komen we aan bij de gite, helaas zonder wifi. Morgen weer verder, tot dan.

1. Huib:
    17 augustus 2012
    Hoi Hetty & Jacq,
    Hier eindelijk weer een berichtje van mij. Ik geef toe, dat ik niet iedere dag een trouwe lezer ben van jullie mooie onderneming, maar die keren dat ik jullie verslaglegging lees, krijg ik telkens een beeld voor ogen hoe de reis verloopt. Van origine zijn wij francofielen, dus veel dingen die jullie beschrijven komen ons bekend voor, alhoewel wij dus nog nooit die wandelervaring hebben gehad.
    Bijna bij de grens, en inderdaad over de helft. Hou vol, het is nog maar eventjes...!
    Ik wens jullie namens mijn vrouw Jacqueline heel veel sterkte, succes en veel wandelplezier!
    Groeten en tot de volgende mailing!
    Huib Willers