Anticlimaxxxxxxx......

14 augustus 2012 - Arzacq-Arraziguet, Frankrijk

Dag 92; 14 augustus van Miramont-Sensacq naar Arzacq Arraziguet 15 km (totaal 1700 km)

Na de stikleuke ervaringen van gisteravond in de gite....vandaag weer op weg maar nu naar Arzacq-Arraziquet, een plaatsje 15 km verder. We tippelen er weer vrolijk op los en de kenmerken van de Pyreneeen zijn al volop te voelen in onze benen. Het landschap verandert steeds en de contouren van het hooggebergte is steeds scherper zichtbaar. Ons wandelpad gaat ook vaak over het erf van een boerderij, zo ook vandaag. De koeikes zijn lekker aan het drinken terwijl wij op amper 1 meter passeren. Dit zijn toch leuke momenten .De boer ziet ons en maakt nog een praatje met ons. Daarna gaan wij verder richting Pimbo. Het klimmen en dalen begint hier steeds heftiger te worden. Uiteindelijk komen we over een heuvel in de stad Arzacq terecht. Hier kopen we eerst wat te eten en drinken want het wordt steeds warmer. In de luwte van een overkapping eten we wat vruchtenyoghurt, nou dat smaakt goed hoor. Vervolgens zoeken we de gite die we geboekt hebben, we gaan douchen en zoeken nog een terrasje waar we wat gaan drinken. S'avonds eten we in de gite. Wat een anticlimax is dit zeg, na die fantastische gite van gisteravond ...BAHHH was het eten...Peter-Paul en Tonny uit Schaik weten hier ook alles van. En we hadden dit nog wel genoteerd in ons boekje maar we hebben niet goed gekeken. Enfin....morgen weer vroeg op want het belooft steeds warmer te worden. Voor de vrijdag en zaterdag voorspellen ze zelfs 40 graden, dus staat er ons nog wat te wachten.

1. Peter Paul en Tonny:
    15 augustus 2012
    Hallo Jacq en Hetty,
    Zoals jullie zien volgen we jullie op de voet. Door jullie reislog te lezen beleven wij onze reis weer opnieuw. Geweldig om te lezen dat jullie vaak op dezelfde plaatsen overnachten als wij. Inderdaad het eten in Arzacq was verschrikkelijk slecht. Gelukkig is het meestal goed en in Spanje heb je zelfs vaak een 3-gangen pelgrimsmenu inclusief wijn voor gemiddeld 11 euro. Het ga jullie goed. Mogelijk treffen we elkaar eens nadat jullie terug zijn in Nederland. Ultreia!!