Moeilijke opstart ......

27 mei 2012 - Rocroi, Frankrijk

Dag 13; 27 mei Van Godinne naar Anseremme 22 km (totaal 243 km)

Na de vakantiedag van gisteren gaan we goed uitgerust weer op pad, nou ja uitgerust??? J heeft wel 2 uur nodig voordat hij het juiste wandelgevoel terug heeft. (Hij ziet nu al op tegen de volgende rustdag). Vandaag hebben we weer een groot deel van de route langs de Maas gelopen waarna we de Abdij van Leffe bereiken. Deze Norbertijner abdij is gesticht in 1152 en heeft een 18e eeuwse toegangspoort terwijl de toren uit de 10e eeuw stamt. Hiervandaan hebben we een terras opgezocht (het is weer een warme dag) in Dinant voor een glas ijskoude cola en een pizza. Op dit terras hebben we wifi dus gelijk maar een reisverhaal op ons weblog gezet. De citadel van Dinant hebben we maar niet bezocht want 408 treden is niet te doen met onze rugzakken. J heeft nog een stempel gehaald bij Tourist Info aan de overkant. Vervolgens op weg naar de camping in Anseremme. Via het Maasoeverpad zijn we doorgelopen tot bij de monding van de Lesse in Anseremme. Hiervandaan is het nog 3 km tot ons eindpunt. De camping ligt aan de Lesse en is erg groot en druk. Voor vanavond hebben we een belafspraak met moeder en zoon van H via de skype. Er is geen goede verbinding op de camping, wifi valt steeds uit maar blijkbaar is er in een hotel verderop ook wifi dus H ernaartoe. Ook hier lukte het niet helaas. Terug naar de camping om te proberen of er nog iets te eten is te verkrijgen. Nee dus, J zag net de laatste portie frieten aan zich voorbij gaan. Aan tafel buiten nog maar iets gedronken, komt er een camping bezoeker bij ons zitten waarmee we aan de praat geraken. Blijkt dat hij van de BBQ nog wat over heeft en gaat dat halen met z'n vrouw. Komen ze terug met een bord met vlees, een stuk stokbrood, een tonijnsalade en een stuk brie. Echt super, hebben we toch nog lekker gegeten. Hierna gaan we slapen in onze tent die naast de wei met koeien staat.

1. Marco, Renata, Lynn en Ryan Arendse:
    1 juni 2012
    echt leuk om jullie avonturen te lezen! vol bewondering hoor. wat een avontuur. succes met de verdere tocht.
  2. Ans steensma:
    1 juni 2012
    Wat mooi om jullie verhaal te volgen! Morgen gaan we naar Vlissingen, leuk om Pa en je moeder weer te zien.
    Hartelijke groet en goede reis verder!

Ans
  3. Alex de Groot:
    hoi j en h
    wat leuk om jullie reis te kunnen volgen wij hopen dat het weer een beetje rekening met jullie zal houden wij zullen in elk geval er voor duimen wij elly en ik wensen jullie heel veeeeeel wandel plezier en geniet van deze bijzondere WANDELING
  4. René en Fiel:
    Hallo Hetty en Jacq,

Leuk om jullie reisbelevenissen op deze wijze te volgen.
    Veel loopplezier en bon courage!

René en Fiel

p.s.: we nemen er wel een Belgisch biertje op in café de Fiele
  5. Mam:
    2 juni 2012
    Dat onthaal door die campinggast is dan weer hartverwarmend, ik heb nu de hele fotosite bekeken, erg leuk. xxx